מבוכה בגרמניה: אנשי צבא וקצינים מתנגדים לחיסונים – דרור מנור

יותר ויותר אנשי צבא, כולל קצינים, פועלים בשירות הימין הקיצוני ורובם הם גם מתנגדי חיסונים. יש ביניהם כאלה שמשתתפים בהפגנות לא חוקיות בגרמניה וגם מאיימים בביצוע פיגועים. המשטרה, השב"כ הגרמני והתביעה במדינה פועלים רבות ועצרו מאות חיילים וקצינים וחקרו אותם

ידוע כי מתנגדי חיסונים רבים פועלים ברחבי גרמניה בקנה מידה רחב. אולם לאחרונה החלו הרשויות, כולל המשטרה ושירות הביטחון הכללי, לעקוב כמה שיותר אחרי ההקצנה של אנשי צבא, וביניהם קצינים, אשר יוצאים לעיתים קרובות נגד תקנות הקורונה שנקבעו על ידי המדינה ומאיימים לבצע פיגועים במקומות שונים במדינה.

בסוף חודש דצמבר החלו להופיע בכל הרשתות החברתיות בגרמניה סרטונים חמורים, שבהם מופיע אדם צעיר שמאיים בתקיפות רבה על הרשויות שיש להן זמן עד למחרת בצהריים לבטל לחלוטין את תקנות הקורונה הנוקשות אשר מחייבות את כל החיילים והקצינים בצבא גרמניה להתחסן נגד הנגיף הקטלני. אותו אדם אלים איים כי אם לא ייענו לדרישותיו, אז הוא וחבריו מתנגדי החיסונים ייצאו להילחם, ודם רב יישפך ברחובות. האדם הצעיר איים לשבור את הממשלה הפדרלית הגרמנית לרסיסים ולפזר את גופותיהם של חברי הממשלה בשדות.

הרשויות פעלו באינטנסיביות רבה והצליחו תוך זמן קצר לאתר את אותו אדם וגילו ששמו, אנדראס אנטון או. הוא נתפס בהפגנת ההמונים הבלתי-חוקית נגד תקנות הקורונה שהתרחשה באודאון פלאץ שבעיר מינכן. אדם זה נעצר במהירות על ידי משטרת גרמניה שגילתה מיד כי מדובר בחייל המשרת בצבא גרמניה.

לרשויות היה ברור כי מדובר במקרה חמור ביותר, כיוון שאותו אדם אלים הוא איש צבא שמאיים בפומבי ובשיא התקיפות לפגוע במדינה שעליה נשבע להגן מיד לאחר גיוסו. נוצר מצב שבו אנשי הימין הקיצוני בגרמניה מנסים להכניס את התורה שלהם לא רק לאזרחים במהלך הפגנות בלתי חוקיות נגד תקנות הקורונה, אלא גם לחיילים ולקצינים המשרתים יומם ולילה בצבא גרמניה.

הרשויות בגרמניה מודאגות מאוד במהלך החודשים האחרונים מההקצנה ההולכת וגוברת של חיילים וקצינים המשרתים בצבא שיוצאים בגלוי נגד מדיניות החיסונים של הממשלה הפדרלית, ושמאיימים אפילו לבצע פיגועים ברחבי המדינה. המודיעין הצבאי של צבא גרמניה, שירות הביטחון הכללי, ואפילו התביעה הציבורית הגרמנית פועלים בשיתוף פעולה הדוק וחוקרים מאות חיילים וקצינים שמשתייכים כנראה לימין הקיצוני בגרמניה.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות נחשפו בצבא גרמניה קבוצות גדולות ומאורגנות היטב של הימין הקיצוני. לפי עדויות רבות יש יותר מאלף מקרים שבהם נודע שחיילים וקצינים משתייכים לימין הקיצוני ופועלים בשורותיו. המעורבות של גורמים קיצונים אלה גרמה לכאב ראש רציני לשרת ההגנה הקודמת ולצמרת צבא גרמניה שנאלצו לפרק יחידות שלמות שפעלו במשך שנים רבות, וביניהן יחידות מיוחדות שהיו חשובות ומועילות ביותר לביטחונה של גרמניה.

אין ספק כי מדובר בפרשה חמורה ביותר אשר יכולה לפגוע קשות בכשירותו של צבא גרמניה. על הרשויות לפעול במלוא המרץ וכמה שיותר מהר כדי למגר את אותן קבוצות גדולות של חיילים וקצינים אשר פועלות בשירות הימין הקיצוני. על משרד ההגנה הגרמני להקצות את מיטב המשאבים כדי להיאבק בתופעה החמורה הזו. אסור שאנשים אלימים כמו אנדראס אנטון או ישרתו בצבא גרמניה. צריך לקוות שהמצב במדינה יירגע בחודשים הקרובים, כולל בכל מה שקשור לטיפול במגפת הקורונה, ואז ייתכן שניתן יהיה לבלום את פעילותו של הימין הקיצוני בגרמניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *