מבוכה לנתניהו: היועמ"ש מפריך את גרסת מכירת הצוללות למצרים

נתניהו שיקר בשידור חי? יממה לאחר שראש הממשלה תירץ בראיון לחדשות סוף השבוע עם קרן מרציאנו כי לא סיפר על מכירת הצוללות למצרים בגלל סיבה ביטחונית, היועץ מנדלבליט דוחה את טענותיו של נתניהו וקובע כי "לא נחשף לנתון הסודי בפרשת הצוללות"

יממה לאחר שראש הממשלה תירץ בראיון לחדשות סוף השבוע עם קרן מרציאנו כי לא סיפר על מכירת הצוללות למצרים בגלל סיבה ביטחונית סודית שעלולה לפגוע בביטחון המדינה, היועץ מנדלבליט דוחה את טענותיו של נתניהו וקובע כי "לא נחשף לנתון הסודי בפרשת הצוללות". מדובר במבוכה לראש הממשלה שנאלץ לשקר בראיון בשידור חי לאחר שהגיע כנראה לא מוכן – ולא חשב על תשובה מספקת יותר.

"חקירת פרשת הצוללות נערכה באופן יסודי ומעמיק וכל מהלכיה ננקטו אך ורק משיקולים של בירור האמת", כתב היועמ"ש בתשובתו לפנייה. היועמ"ש פירט: "ראש הממשלה הוסיף כי מפאת סודיות הסיבה הוא אינו יכול לפרטה בפני החוקרים, אך הוסיף כי הוא מוכן להשלים את עדותו בנושא בעדות מיוחדת שימסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בלבד".

"מאחר שנתון סודי זה לא היה דרוש באותו מועד לחקירה הפלילית, הוחלט בשעתו – על דעת כל גורמי החקירה והאכיפה הנוגעים בדבר – שלא נדרש להעמיק ולברר מהו הנתון הסודי האמור", הבהיר. "למען הסר ספק נציין כי היועץ המשפטי לממשלה לא נחשף לנתון סודי זה בשום שלב".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: היועץ המשפטי לממשלה מאשר שהוא קיבל את העובדה שנושא הצוללות המצריות הוא נושא ביטחוני רגיש ולא שום דבר אחר. הוא גם מאשר את העובדה שראש הממשלה נתניהו הציע בשעתו לעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים, אך היועמ"ש לא ראה בכך צורך. ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם היועמ"ש והזמין אותו לפגישה, יחד עם היועץ לביטחון לאומי, שבה יעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *