"מבטל גזירות" • האדמו"ר הרב פינטו מבקש: תלבשו שק, כמו האבות

על רקע מגיפת הקורונה, הורה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לתלמידיו ללבוש שק בכל יום, לפחות שעה וכפי שנהגו האבות הקדושים • היעד: 22,000 איש • הפרטים המלאים

ימים אלו הם ימי צרה לעם ישראל ולעולם כולו. מגפת הקורונה הולכת ומתפשטת והסוף טרם נראה באופק. בעקבות המצב, הורה ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, לאלפי תלמידיו בישראל ובעולם, לקיים את מעשה האבות בעת שהיו בצרה, ולהשתדל ללבוש בגד העשוי משק לפחות שעה אחת ביום.

כדי לבטל את הגזירה ולעצור את שרשרת הנפטרים מוירוס הקורונה – הניח האדמו"ר הרב פינטו מטרה ויעד, להגיע בקרוב ל-22,000 איש שמקבלים על עצמם ללבוש שק, כאמור לפחות שעה אחת ביום, כפי שנהגו האבות.

בשיעור שמסר ממעונו שבמרוקו לאלפי צופים ברשתות החברתיות הסביר הרב פינטו את העניין של לבישת השק: "השק הוא קבלה מאבותינו הקדושים. אבות אבותינו – אברהם יצחק ויעקב, הקפידו בלבישת השק בכל פעם שהייתה להם צרה ובעיה. כמו שיעקב אבינו – מתי שהייתה לו בעיה, כשבאו אליו ואמרו לו 'חיה רעה אכלתהו, טרוף טורף יוסף', יעקב אבינו לקח את השק ולבש אותו, וזה השפיע עליו, על בניו ועל בני בניו עד סוף כל הדורות. השק הוא המלאכה של הילדים שלו, שבכל פעם שיש צרה או בעיה – הם ילבשו את השק וזה מה שיוציא אותם מהצרה או מהבעיה, זה נהיה דבר לדורי דורות".

האדמו"ר הרב פינטו המשיך למנות דוגמאות מאבותינו שלבשו את השק בעת צרה: "מתי שמרדכי היהודי שמע שהמן הרשע חתם את הגזירה, הלך מרדכי ולבש שק. רבי חלבו אומר, כל מי שלובש שק ומתענה ואומר 'אני לא מוריד את השק ממני עד שבקשתי תתקבל' – ה' עונה לו על הבקשה שלו. רבי אלעזר המודעי לא הוריד את השק שלוש וחצי שנים, כל עוד שהוא לבש את השק – ביתר לא נחרבה".

"רבותינו הקדושים אומרים", המשיך הרב פינטו בדבריו, "בכל פעם שהקדוש ברוך הוא רואה שק – הוא עונה מיד. בספר חסד לאברהם כתב 'דע כי הלובש שק ומתפלל לפניו יתברך ושואל ממנו שאלתו – קורעין לו גזר דינו ומבטלין כל גזר דין שבעולם בכח סגולת לבישת השק ואין תפילתו חוזרת ריקם'".

לסיום ביקש הרב פינטו מתלמידיו: "תפיצו לכולם את העניין של לבישת השק, ובעזרת ה' נגיע בקרוב ל-22,000 יהודים שלובשים שק".

"כל דבר ש-22,000 איש עושים – הוא נהיה נחלת הכלל. כמו ספר דברים, צעקנו בהתחלה שצריך להגיע ל-22,000 יהודים, והנה מאות אלפים קוראים בכל שבת את ספר דברים וזה נהיה חלק מעם ישראל. משה רבינו בשמים שמח ומליץ יושר על כל עם ישראל", אמר האדמו"ר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *