מבית היוצר של ממשלת הזדון: נבחרה אישה לעמוד בראש מועצה דתית

השר לשירותי דת מתן כהנא על היבחרה של הגב' חיה קליגר לעמוד בראש המועצה הדתית בעמק יזרעאל: בחירה ראויה. נמשיך לקדם שילוב נשים בתפקידי מפתח במנגנוני שירותי הדת של מדינת ישראל.

לאחר מאמץ ממושך של השר לשירותי דת מתן כהנא נבחרה היום הגב' חיה קליגר לעמוד בראש המועצה דתית בעמק יזרעאל.

הגב' חיה קליגר (71) תושבת שדה יעקב כיהנה משנת 2000 בתפקיד מזכירת המועצה הדתית אזורית שדה יעקב עמק יזרעאל וניהלה את המועצה הדתית. לקליגר ניסיון רב ועשיר בתחום הניהול.

"אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות". כך אמר היום (ה) השר לשירותי דת מתן כהנא לאחר בחירת של הגב' חיה קליגר לתפקיד יו"ר המועצה הדתית שדה יעקב- עמק יזרעאל. הגב' קליגר היא האישה הראשונה שנבחרה איי פעם לתפקיד יו"ר מועצה דתית בתמיכת השר לשירותי דת.

עם כניסתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לתפקידו הוא החל בתהליך בחירת הרכבי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, השר כהנא אמר בכנס ראשי המועצות הדתיות שהתקיים בשבוע שעבר :"כי לא סוג הכיפה ולא ארץ המוצא של ההורים יהוו שיקול בבחירת אדם לתפקיד יו"ר המועצה הדתית". בכלי התקשורת פורסם בהרחבה כי במסגרת סמכותו של השר לא יאפשר השר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בהרכבה "ייצוג נשים הולם". לדבריו, ישנה "חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות".

המהלך של השר כהנא נועד להגביר זאת במכתב שפרסם השר לשירותי דת מתן כהנא לרשויות המקומיות לפני כחודש כתב השר: "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים בהרכבי מועצות דתיות ושילוב נשים בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות, הרשות המקומית מתבקשת לתת ביטוי לייצוג הולם של נשים במסגרת ההרכב המוצע מטעמה בהתאם לקווים המנחים שנקבעו לעיל ובמידת האפשר להציע נשים בעלות כשירות לתפקיד ראש מועצה דתית אשר רואות עצמן כמועמדות פוטנציאליות לתפקיד ראשות המועצה הדתית".

הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שמופיעות גם בהנחיות המשרד לשירותי דת, קובעות כי לפחות 30% מחברי המועצה צריכות להיות נשים. בפועל, עוד לפני פיזור המועצות הקבועות הייצוג של נשים היה נמוך יותר, ובתקופה שבה כיהנו ממונים זמניים, כמעט ולא כיהנו נשים בתפקידי מפתח. בחירתה של הגב' קליגר לתפקיד הוא שינוי בתפיסת המשרד לשירותי דת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *