מבצע אווירי לאספקת מחוללי חמצן לקהילה היהודית

ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון, תפסה את הקהילה היהודית במולדובה בעיצומה של החורף המזרח אירופאי. על מנת לסייע לקהילה בקישינב להתמודד עם התחלואה הגוברת, ארגן הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה, סיוע מיוחד של מלאי מחוללי חמצן לטובת חברי הקהילה.

בשל תנאי מזג האוויר והתפוסה הגבוהה במחלקות הקורונה, רבים מעדיפים להימנע מאשפוז בבתי החולים ונשארים להשגחה וטיפול באשפוז ביתי. במקרים כאלה, הצורך במחוללי חמצן הופך להיות קריטי.

עם 8000 חולים בגל הנוכחי ואלפי מתים מקורונה במדינה המזרח אירופאית הקטנה, הקהילה היהודית הייתה זקוקה לסיוע בארוחות חמות לקשישים ומעוטי יכולת, וכן חלוקת תרופות בסיוע מתנדבים למטופלים בקהילה, לפנסיונרים ולקשישים שאין ידם משגת לרכישת תרופות.

כעת, בסיוע נדיבים מהקהילה וגופים פילנתרופיים אחרים, רכש הרב זלצמן בסיוע הג'וינט והסוכנות היהודית מ מלאי גדול של מחוללי חמצן שמועברים בימים אלה מישראל למולדובה לשימוש הקהילה היהודית ותמיכה במערך האשפוז הביתי בקישינב. היוזמה כבר מכה גלים בתוך מולדובה, וארגוני רפואה, לצד ארגונים קהילתיים וחברתיים יצרו קשר עם הרב זלצמן ואנשי הקהילה היהודית על מנת להתרשם וללמוד על אופי הפעילות וכיצד ניתן להקים מערך שירות רפואי דומה בכל מולדובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *