מג'אדלה: "מנסור בסכנה אמיתית בתוך המפלגה שלו"

עבאס אמר לראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כי על הממשלה לסכם עם ירדן איך לתקן את הסטטוס קוו במסגד אל אקצא. הכתב הערבי מדווח על המתיחות ברע"מ

יו"ר רע"מ מנסור עבאס נועד בשני האחרון בעמאן עם מלך ירדן עבדאללה השני, ושוחח איתו על הניסיונות להוריד את המתיחות בירושלים. עבאס אמר לראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כי על הממשלה לסכם עם ירדן איך לתקן את הסטטוס קוו במסגד אל אקצא.

מוחמד מג'אדלה, עורך החדשות ב'רדיו נאס' ופרשן 'חדשות 12' שפרסם את הידיעה, שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב־103fm והביא פרטים נוספים: "יש את עבאס, ויש את וליד טאהא, אך יש פה דבר חשוב שאתם היהודים לא שמים אליו לב. יש פה תהליך שאזרחי ישראל הערבים עוברים. עבאס לא היה מוכן להגיד לפני שנה שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ותישאר יהודית. התהליך הזה גם משנה דברים בתוך החברה הערבית, לא הכל שחור ולבן. לפני שנתיים, מנסור דיבר על כיבוש. גם חברי הרשימה רוצים להיות חלק מהקואליציה. לדון על להיות ערבי בישראל בשטחיות זה לא המצב".

"יש דרישה אחת מאוד פשוטה של רע"מ, לשמור על הסטטוס קוו באל אקצא ובמקומות הקדושים של המוסלמים והנוצרים בירושלים, זו דרישה סופר לגיטימית", הוסיף, "אף אחד לא אומר שהשוטרים שנמצאים בכניסות, אף אחד לא רוצה שהם ייעלמו משם. הסטטוס קוו פשוט – שלא צריכים לקיים תפילות של יהודים בתוך המסגד. זה מה שמפריע לעולם הערבי וגם לפלסטינים. יהודים נכנסים ומתפללים שם לכל דבר ועניין. אני לא נכנס לשאלה האם זה מותר, היה פה מצב שכל הזמן נשמר, ויש גורמים קיצוניים שמנסים להפר אותו. הסטטוס קוו הזה קדוש גם למוסלמים וגם ליהודים. המוסלמים לא חושבים להתפלל בכותל".

מג'אדלה הסביר: "החשש של המוסלמים הוא שרוצים לשנות את הסטטוס קוו כדי לבנות שם את בית המקדש. ברע"מ יש דרישה אחת מהממשלה – לשמור על הסטטוס הקוו. הירדנים גם אומרים את זה, שהם לא דורשים משהו שלא היה – לא לאפשר לאותם גורמים קיצוניים להתפלל ולעשות שם פרובוקציות".

על הסערות הפנימיות ברע"מ, אמר: "יש שני זרמים ברע"מ, המרכזי הוא עדיין זה של עבאס, שעל פיו צריך ללכת עם זה על הסוף ולא לעזוב את הקואליציה. אך יש זרם שגובר ומקבל רוח גבית, שאומר למנסור – נתנו לך את ההזדמנות, הקואליציה לא מספקת את מה שהיא אמורה, ולכן צריך לפרק את הקואליציה וללכת לבחירות. מנסור בסכנה אמיתית בתוך המפלגה שלו, כי אם הוא לא יצליח להגיע להסדר כלשהו עם חברי הקואליציה, סביר להניח שלא ייתנו לו להמשיך יותר. כמעט בטוח שאחרי הפגרה נראה את חברי המפלגה חוזרים לקואליציה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *