מגיש חדשות 13 פרץ בשידור חי: "המלחמה גורמת לי לבכות בעבודה"

עבור קוטלר מדובר בימים לא פשוטים בכלל שמציפים את הצלקות החרוטות בעם היהודי. "אני שומע שאומרים שאין בכלל מראות קשים וזה לא נכון, יש מראות מאוד קשים שמגיעים משם של הכתבים המאוד אמיצים שלנו. זה חד משמעית יכול לגרום לפוסט טראומה, זה גם מה שאנחנו שומעים מהכתבים". האזינו

עמית קוטלר עורך ומגיש מבזקי טלוויזיה ב'חדשות 13', בעבודתו מסקר קוטלר בשידוריו את המלחמה של רוסיה ואוקראינה. בשיחה עם איריס קול סיפר על תמונות הזוועה שמגיעות למערכת, על הסיפורים הקשים שאליהם הוא נחשף מהחזית ומהעורף באוקראינה, והודה, בעודו בדמעות: "לפעמים, אני חייב להגיד לך, זה לא פשוט. אתה תופס את עצמך כשאתה צריך להגיש מבזק חדשות, ואתה רואה מה קורה, וזה לא קל".

מתחילת השיחה נשמע קולו החנוק של קוטלר מבעד לקו"ההזדהות שלנו עם המצב שם היא יוצאת דופן. גם מהחיים שלנו שלצערנו אנחנו מכירים אותם וגם עם המראות משם של רכבות הפליטים שישר מעלות לנו אסוציאציות מהעבר. עם כל זה אנחנו צריכים להמשיך לשדר ולהעביר את מה שקורה שם ולפעמים זה קצת לא פשוט", אמר.

"אתה מוצא את עצמך צריך להגיש מבזק חדשות ואתה רואה מה קורה", סיפר קוטלר ופרץ בבכי בלתי נשלט, "סליחה איריס, כשאני מדבר איתך אני פורק כי כשאתה משדר את החדשות אתה לא יכול, אין לך את הפריווילגיה הזו. זה לא קל. אנחנו רואים לא מעט תכנים מאוד קשים לצפייה ואני שם בצד את כל הפייק והשתלטות הפייק על השיח ועל הדברים שאנחנו מאוד מקפידים לא לשדר ולבדוק באלף עיניים. אנחנו משדרים את התכנים הכי מדוייקים, נכונים ואמינים וזה לא פשוט בכלל, זו עבודה בפני עצמה. כשמגיעים לשידור צריך גם לעשות את עבודת הצנזורה"

עבור קוטלר מדובר בימים לא פשוטים בכלל שמציפים את הצלקות החרוטות בעם היהודי. "אני שומע שאומרים שאין בכלל מראות קשים וזה לא נכון, יש מראות מאוד קשים שמגיעים משם של הכתבים המאוד אמיצים שלנו. זה חד משמעית יכול לגרום לפוסט טראומה, זה גם מה שאנחנו שומעים מהכתבים".

"חלקם הגדול של הכתבים פשוט סיפרו לנו שהם נכנסו ללופ שידורים כדי לא לחוות על ראשם ועל המוחות שלהם את מה שהם רואים מול העיניים במרחק של סנטימטר מהם. משפחות שנקרעות על הגבול, הורים שאבא נשאר בצד אחד של הגבול ואמא שהילדים והיא צריכים לעבור לבד לפולין. הם חוצים את הגבול כדי לברוח, הם לא יודעים מה יש שם מעבר לגבול. אם את שואלת אותי מה הכתבים מספרים שאוכל אותם? זה זה. הם רואים את מה שהסבים והסבתות שלנו ראו מול העיניים שלהם", שיתף קוטלר בכאב רב.

לדבריו, "עולה פה נקודה שאולי אפשר להגדיר אותה כשאננות. כמו שרבים העריכו, גם במערכת הפוליטית הישראלית, שלא יהיה שום דבר ושזה יהיה נקודתי וכמובן שהכול התבדה, אז גם עכשיו אנשים לא באמת מעריכים את היכולות. אני לא רוצה להפחיד אבל צריך להיות עם אצבע על הדופק עם מה שקורה שם כי זה עלול תוך שניות לצאת משליטה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *