מגל קורונה לגל עליה

אלפי משפחות עולים מהשנה האחרונה יקבלו את מענק הקורונה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, סקרה היום (רביעי) את פעילות משרדה, וההיערכות לגל העלייה הצפוי לארץ בעקבות משבר הקורונה. היא העריכה את מספר העולים בשנה וחצי הקרובות, עד תום שנת 2021 בכ-90 אלף יהודים.

תמנו-שטה הדגישה את השפעת ותרומת העולים בהשכלה ובמדע במדינה, וציינה את חשיבות עידוד העלייה, הקליטה המיטבית בתחומי הרווחה, החינוך, והתעסוקה, השירות האישי לעולה ושיפור רמת התעסוקה של כל עולה. היא סיפרה כי עם כניסתה לתפקידה, לפני כחודש, החליטה להעניק לאלפי משפחות עולים מהשנה האחרונה, שלא זכאים לדמי ביטוח לאומי, את מענק הקורונה.

בעשור האחרון, נרשמת עליה במספר העולים מדי שנה (ב-2010 25,000, ב-2019 35,000), והצפי עד סוף 2021 הוא 90,000 עולים, רובם המוחלט בגילאי 35-18.

לדברי השרה תמנו-שטה, ניכר צורך בהגדלת מלאי הדירות בדיור ציבורי, והבטיחה להעלות את כל הממתינים באתיופיה וקהילת בני מנשה בהודו. היא ציינה את הירידה בשלוש השנים האחרונות בתקציב הקליטה – למרות העלייה במספר העולים.

לדברי יו"ר הוועדה, דוד ביטן (הליכוד) בתקופה הקרובה צפויה עליה גדולה, ויש צורך דחוף בהגדלת התקציב, ובהוספת מקבצי-דיור כפיתרון לעידוד עולים, ובהיערכות לעליה גדולה בהרבה מ-45,000 אלף עד תום 2020. אייל מדן, אחראי קליטה באגף התקציבים, השיב כי הירידה בתקציב המשרד נובעת מהעברה למיזמי קליטה שבאחריות משרדים אחרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *