"מדאיגה האפשרות שבעוד שנתיים הוא עלול להיות ראש ממשלה בישראל"

ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר בטוויטר תקף בפוסט בפייסבוק על כך שלפיד נעדר מישיבות קבינט הקורונה.

ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר בטוויטר תקף בפוסט בפייסבוק על כך שלפיד נעדר מישיבות קבינט הקורונה.

דיכטר: ״שר חוץ שהינו גם ראש ממשלה חלופי, המחליט בהפגנתיות להיעדר מישיבות קבינט הקורונה, משול לשר בריאות המחליט להיעדר מקבינט הקורונה. זהו לא רק מעשה של חוסר אחריות לאומית, אלא גם הפגנה של חוסר הבנה מקצועי של אחריות מהי.

ממשלת ישראל קבעה כי 3 חברים בממשלה יאובטחו על ידי שב״כ: ראש הממשלה (כולל החלופי), שר הביטחון ושר החוץ. כל חברי הממשלה האחרים, יאובטחו באחריות ממונה הביטחון במשרדם. יש הרבה הגיון בהחלטה זו של ממשלות ישראל בעשורים האחרונים. יאיר לפיד אימץ את רעיון האבטחה, אך לא את הצורך לממש את האחריות הנגזרת מהתפקיד/ים בהם הוא נושא.

מדאיגה האפשרות שבעוד שנתיים הוא עלול להיות ראש ממשלה בישראל. ״אל תגידו יום יבוא, הרחיקו את היום…״, את הנוכחי נחליף במהרה באיש ימין אמיתי.״

שר החוץ לפיד, ממלא מקום יושב ראש קבינט הקורונה – לא מגיע לישיבות הקבינט. החוק קובע שראש הממשלה החליפי, מתוקף סמכותו והאחריות שיש לו על ההחלטות שמתקבלות, חייב להיות חבר בקבינט, אך לפי הדיווח בכאן חדשות לפיד החליט שאין לו צורך להשתתף בישיבות.

מלשכתו של לפיד נמסר: בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים. ככלל רצוי שבדיונים, בטח בדיוני קבינט (קורונה או מדיני בטחוני), יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *