מדוע חברי הכנסת טרם חתמו לנתניהו כמועמד מוסכם למרות ההסכם עם גנץ?

יומיים אחרי שחתמו הסכם משותף, טרם החלו השניים באסיפת 61 החתימות הדרושות על מנת לקבל את המנדט, כאשר נותרו לנתניהו 14 יום לסיים את המו"מ עם החרדים, ימינה, והכי קשה בתוך מפלגתו הליכוד. אם נתניהו לא יגיש לנשיא את החתימות הדרושות, הכנסת תתפזר ביום רביעי בעוד שבועיים

שבוע ימים חלפו מאז תום המנדט שהיה בידיו של בני גנץ, לאחר שקיבל את תמיכתם של 61 חברי גוש המרכז שמאל. המנדט חזר לנשיא המדינה ביום רביעי שעבר והועבר למחרת לכנסת. 21 ימים ינוח המנדט בכנסת בתקווה שאחד מחבריו יצליח לאסוף 61 חתימות ולקבל את המנדט למשך 14 ימים על מנת להקים ממשלה.

לפני יומיים בשעת ערב מוקדמת הודיעו גנץ ונתניהו כי הגיעו להסכם קואליציוני משותף, השניים בעיצומו של ערב יום השואה הציגו את ההסכם הקואליציוני המנופח שלהם לציבור והציבור הרחב בירך שהחיינו על הקמת ממשלה חדשה בישראל, זאת לאחר שהממשלה הקיימת מכהנת כבר חמש שנים ברציפות.

אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד, גנץ ונתניהו טרם החלו באיסוף החתימות על מנת להעביר את המנדט לידיו של האחרון, זאת למרות ההצהרות. לשניים נותרו 14 ימים בלבד להקמת ממשלה או שהכנסת תפוזר ונלך לבחירות רביעיות.

בזמן שנותר נתניהו צריך לסיים את המו"מ עם חברי הכנסת החרדים שנחשבים לקלים ביותר, שכן במפלגתו הליכוד ובמפלגת ימינה מצפה לו המשוכה הקשה ביותר. יתרה מכך במפלגות הליכוד וכחול לבן סיכמו על חקיקה שתאפשר הקמת ממשלה על פי המידות שהותאמו במיוחד לצורך מימוש הרוטציה בין נתניהו לגנץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *