מדינה בקורונה? חשש רב כי ישראלים רבים נדבקו

החולה שנדבק בקורונה הגיע לארץ בטיסת "אל על" שנחתה ממילאנו ב-23 בפברואר בשעה 16:24 ומספרה 382. חשש רב כי כל השוהים לצידו נדבקו בקורונה

החולה שנדבק בקורונה הגיע לארץ בטיסת "אל על" שנחתה ממילאנו ב-23 בפברואר בשעה 16:24 ומספרה 382. בעקבות העדכון שקיבלה "אל על" מסרה החברה: "אנו עומדים בקשר עם משרד הבריאות, שיפרסם בדקות הקרובות הנחיות לנוסעי טיסה זו ואנשי צוות האוויר יטופלו בהתאם". במשרד הבריאות חוששים כי חלק מהאנשים ששהו במטוס נדבקו אף הם בקורנה, מה שיכול להביא להדבקה המונית בכל רחבי המדינה לאור הנפיצות הרבה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות כי כל מי שבא במגע עם הישראלי שנדבק בקורונה באיטליה יוכנס לבידוד בשעה הקרובה. היא הוסיפה כי המשרד יפרסם בהמשך את פרטי הטיסה שבה היה החולה.

בתדרוך לעיתונאים שקיים מנכ"ל המשרד הוא סיפר כי החולה חש אתמול ברע, שלושה ימים לאחר שחזר מחו"ל: "יש לו סימפטומים ולכן הוא דיווח על כך. בוצעו לו בדיקות של המשרד עם קופות החולים ועם מד"א. נדאג להעביר אותו באמצעות מד"א לאשפוז בשיבא במתקן הייעודי. בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו. האדם הזה יקבל את הטיפול הטוב ביותר שהמערכת יודעת לתת".

בעקבות המקרה משרד הבריאות מחדד את ההמלצות לחוזרים מאיטליה: "הבידוד הוא גם רטרואקטיבי – המציאות השתנתה. החולה חזר לפני ארבעה ימים, ובהתאם לכך הצו יעודכן באופן כזה שעל כל מי ששהה באיטליה ב-14 הימים האחרונים תהיה חובת להישאר בבידוד עד שיושלמו 14 יום למועד עזיבתו את איטליה".

"אנחנו מודעים למורכבות של ההחלטות שלנו", טען המנכ"ל. "אבל אנחנו רואים עוד ועוד מוקדים באירופה שמאתרים חולים. כמעט אין מדינה באירופה ללא חולים מאומתים. אנחנו קיווינו להחזיק כמה שיותר זמן עד למקרה הראשון בישראל – ועכשיו יש לנו את המקרה הראשון".

שר הפנים, אריה דרעי מסר כי "אחתום היום על איסור כניסה של זרים מאיטליה לישראל. ישראלים שיגיעו מאיטליה ייכנסו לבידוד של שבועיים".

לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים.

האיסור ייכנס לתוקף באופן מידי ועד להודעה חדשה..

רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים.

צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בדרום קוריאה וביפן .

שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *