מדענים בארה"ב: וירוס הקורונה עבר מוטציה למסוכן אף יותר

זו כנראה הסיבה לשינוי בין מדינות במספר המתים

מוטציה חדשה של קורונה הובחנה, אשר גורמת לווירוס להיות אלים אף יותר בכך שהוא מצליח להדביק יותר בני אדם, בנוסף בגלל המבנה השונה שלו הוא מסוגל לחדור ביתר קלות לתאים, מה שיכול לגרום להתפשטות המגיפה בצורה ניכרת, כך על פי חוקרים במכון "סריפס" בפלורידה.

מזה מספר שבועות המוטציה החדשה מעוררת דאגה רבה היות והנגיף הופך להיות יציב יותר וקטלני יותר. מחקר שבחן את ההתפתחות הזו הראה כי ייתכן וההדבקה הרחבה בארצות הברית ובדרום אמריקה נובעת מהשינוי במבנה הנגיף.

לפי החוקרים האמריקנים שבחנו את התופעה, המגמה הזו נצפתה ב-3 ניסויים נפרדים שערכו. לטענתם, מדובר בהאצה משמעותית של התפתחות התאים החולים בגוף, שמייצאים בכמות גדולה את הנגיף החוצה. אם יאושרו הממצאים, זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוכח ששינויים בנגיף עצמו משפיעים על התפשטות המגפה העולמית.

מאז הופעתו של הנגיף נשאלו שאלות רבות בנוגע לקטלניות שלו ברחבי העולם, בעוד שביבשות ובמדינות מסוימות המגפה הכתה בעוצמה רבה, כמו איטליה וארצות הברית, במקומות אחרים בעולם, השפעת הקורונה הייתה קלה משמעותית.

מחקרים קודמים הציעו את התאוריה לפיה זן אגרסיבי יותר של הנגיף הוא זה שגרם לתחלואה ולתמותה הגבוהה. כעת, המדענים ממכון "סקריפט" מאמינים שיצליחו להוכיח את הטענה כי המוטציה היא שיצרה את גרסת הקורונה התוקפנית יותר.

חבר בכיר בצוות המחקר האמריקני אמר: "וירוסים עם מוטציה זו היו זיהומיים הרבה יותר לעומת אלו ללא המוטציה".

רק השבוע אמרו בארגון הבריאות העולמי כי המוטציות שנמצאו של נגיף הקורונה לא ישפיעו על יעילות החיסונים הנמצאים בשלבי פיתוח. עוד טענו כי ההתפתחויות והשינויים לא השפיעו על יכולת המעבר וההדבקה של הנגיף, וגם לא על האפשרות שתיווצרנה מחלות קשות בגינו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *