מהו מסחר עצמאי באנרגיה?

הטכנולוגיה בעולם הדיגיטלי והגלישה ברשת האינטרנט מנגישים לציבור המשקיעים פלטפורמות למסחר אונליין. מי שמחפש להשקיע ולהרוויח כבר לא זקוק לברוקר או לבנק, כדי שישמש כמתווך בעסקאות ההשקעה בשוק ההון, אלא יכול לפתוח חשבון מסחר עצמאי באחת מאותן פלטפורמות מסחר מתקדמות הקיימות כיום ולסחור מכל מקום, מחשב, טאבלט ואף בטלפון הסלולרי.

למרות הנגישות והקלות לא כדאי להתייחס לעולם המסחר העצמאי בקלות ראש. כדאי לצבור את הידע הדרוש, להכיר את המכשירים הפיננסיים, סוגי העסקאות ואפיקי ההשקעה. לעשות שימוש בכלים לניתוח התנודות והשינויים המתרחשים בבורסות בעולם ובאפיקי ההשקעה המעניינים אתכם. וכן, לדעת איך לבצע הערכת סיכונים מחושבת למניעת הפסדים ונזקים כלכליים.

מסחר עצמאי במוצרי אנרגיה

מוצרי אנרגיה הם אפיק השקעה השייך לתחום המסחר בסחורות. המסחר אינו מתנהל באופן פיזי אלא בתמורה כספית לקנייה ולמכירה באופן וירטואלי. הסוחר העצמאי שואף לנצל באופן מיטבי את התנודות במחירי המוצרים על מנת להשיג רווח.

מסחר במוצרי אנרגיה מתבצע באמצעות מכשירים פיננסיים ממונפים כמו חוזים עתידיים, חוזי הפרשים ואופציות. אלה הם כלים למסחר עם סיכוי גבוה לרווח בצד סיכון גבוה להפסד.  המשקיע יפעל על פי אסטרטגיית השקעה מתאימה לצרכיו תוך הקפדה על ניהול סיכונים. זירת המסחר העצמאית מאפשרת ביצוע פעולות קנייה ומכירה בלי הגבלה, עסקאות לונג ושורט, ללא עמלות.

קיימים מכשירים פיננסיים נוספים כמו קרנות נאמנות ותעודות סל אשר עוקבות אחר מדדים של חברות אנרגיה או לדוגמא, תעודות סל העוקבות אחר מחיר הנפט.

מסחר בנפט גולמי

הנפט הגולמי הוא אחד משני סוגי נפט עיקריים. כאשר משתמשים במושג נפט גולמי הכוונה היא לזה אשר נשאב מהבארות בארצות הברית. סוג זה נחשב קל ומתוק ואיכותי ביותר ומתאים לייצור דלקים. חסרונו הוא בהוצאות שינוע גבוהות הכרוכות בהעברתו ממקום למקום.

התנודתיות הגבוהה במחירים של הנפט אטרקטיבית עבור המשקיעים. בנוסף להשפעת כוחות הביקוש וההיצע בשוק על המחירים, הם מושפעים מאירועים פוליטיים וכלכליים המתרחשים באזורי הקידוח ובדרכי ההובלה של הנפט.

אם אתם משקיעים בנפט גולמי עליכם להיות מעורים בהתרחשויות השונות ובעלי מסוגלות גבוהה  לניתוח המידע ועם יכולת ביצוע מעקב ובקרה רציפים.

מסחר בנפט ברנט

זהו הסוג השני, מבין סוגי הנפט העיקריים. מגיע מבארות הנפט המצויים בים הצפוני, מאופיין בקלות ומתיקות, משמש לייצור דלקי דיזל ובניגוד לנפט הגולמי הוא נוח לשינוע.

מחיר הנפט מסוג ברנט משפיע על המחירים של תזקיקי נפט בכל העולם וכמו הנפט הגולמי מחירו תנודתי בשל אירועים פוליטיים וכלכליים באזורי הקידוח ובדרכי ההובלה.

מסחר בגז טבעי

הגז הטבעי הוא אחד ממקורות האנרגיה שהפופולריות שלהם תופסת תאוצה בשנים האחרונות בשל טכנולוגיות מתפתחות המאפשרות להפוך אותו לאנרגיה.

זהו מקור אנרגיה עם יתרונות לא מעטים בשל היותו זול, ידידותי לסביבה, נוח לאחסון ולהובלה דרך הים. הגז משמש בתעשייה ונפוץ בשימוש לבישול וחימום ביתיים.

מחיר הגז תנודתיים ומספר גורמים משפיעים על רמות המחירים:

  • גילוי מאגרי גז חדשים.
  • פיתוח טכנולוגיות בתחום הובלת הגז ממקום למקום.
  • אירועים פוליטיים הקשורים באזורי הקידוח וההובלה בדומה להשפעה על מחיר הנפט.
  • נזקי טבע ואקלים.
  • הגדלת ביקושים לתעשיות השונות בעולם.
  • תנודתיות כתוצאה מהשפעה של תנודות מחירי הנפט.

לסיכום, מוצרי אנרגיה מהווים אחד משווקי המשנה הגדולים ביותר של שוק הסחורות. כדי לסחור במוצרי אנרגיה מומלץ להכיר את מאפייני המוצר, מה משפיע על מחיריו, את המכשירים הפיננסיים המתאימים לפרופיל המשקיע ולניהול הסיכון בהשקעות אלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *