מהימין החדש ועד עוצמה יהודית: יוגב קורא לריצה משותפת בבחירות הבאות

בראיון לנועם זיגמן ב'קול ברמה', שרטט מספר 2 בבית היהודי מתווה חדש לריצה של מפלגת הציונות הדתית: "אם לא יגיעו להסכמות, לפחות שנרוץ בסיעה אחת"

 

"ראינו בשנה האחרונה שאף גוון בציונות הדתית אינו עומד אלקטורלית בביטחון בפני עצמו. נכון היה בבלוק טכני או בדרכים אחרות לחפש קשר וכל כיוון לציונות הדתית לגווניה, מהכיוון אותו ביטאו נפתלי בנט ו'הימין החדש' ועד איתמר בן גביר ו'עוצמה יהודית' ". כך אמר הבוקר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) בראיון ל'קול ברמה'.

לדברי יוגב, "כל הגוונים שבציונות הדתית צריכים להתאחד למפלגה אחת או לפחות סיעה אחת, אם לא מסכימים על הכול, כדי לא לאבד קולות בצד הדתי-לאומי של המפה. להגיע לבחירות כשכל עם ישראל, כולל הצד הזה, לא מאבד שניים ושלושה וארבעה מנדטים, כדי להשפיע על הממשלה הבאה".

"אם המפלגות אינן מסוגלות להסכים, אז לפחות בלוק טכני או סיעה אחת. כך חווינו בעבר וכך חווינו בעת האחרונה, איבדנו פחות קולות בבחירות האחרונות מהבחירות שקדמו להן".

עוד אמר יוגב כי מיזוג עם האיחוד הלאומי "היה צריך להיעשות מזמן, ויפה שעה אחת קודם".

בתשובה לשאלה על קיום פריימריז פתוחים בציונות הדתית, סייג יוגב ואמר כי הדבר תלוי בזמן שיהיה קודם הבחירות הבאות. "ככל שהזמן יאפשר, ואולי כבניין כח, כך ראוי היה, לאחר שלב של תודעה שיסביר מדוע נדרשת מפלגה ציונית דתית, שיהיה מפקד גדול ורחב שבו יוכל להשתתף כל מי שמאמין בדרך הזאת מכל גווני הקשת, ייערך פריימריז במידה והזמן יאפשר זאת. מה יתאפשר בריצה מהירה לבחירות שייערכו בעוד שבעים או תשעים יום? זה נראה לי התהליך הנכון שישיב את אמון הציבור למפלגה הציונית דתית. האם זה יכול להתבצע בזמן קצר? אינני יודע, על כך צריך לדבר. אלו העקרונות הנכונים בעיניי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *