מה הערים החרדיות יכולות ללמוד מהיישוב טלזסטון?

"החרדים אצלי זו אותה אוכלוסייה כמו במודיעין עילית ביתר עילית ובני-ברק"

כאשר כמות החולים בערים החרדיות עולה מדי יום, מעניין לראות ולהבין כיצד בקרית יערים הלא היא טלזסטון, היו בתחילה המוני נדבקים והמצב היה מדאיג במיוחד, והנה כיום אין נדבקים חדשים.

תחילת הסיפור בטלזסטון, כאשר אחד מתושבי המקום נדבק מקרובת משפחה שהגיעה מצרפת, ובמסיבת פורים שבה השתתפו כמה עשרות מתושבי המקום, הדביק כמה מהם. תוך זמן קצר שליש מהיישוב קרי 2000 איש נדבקו והוכנסו לבידוד.

שאלת השאלות, היא כיצד ניתן ללמוד מטלזסטון שהגיעה היום למצב של אפס הדבקות? האם גם העיר בני ברק למשל יכולה ליישם את אשר נלמד ביישוב?

ראש המועצה המקומית, יצחק רביץ נשאל בראיון ל'גלובס', על הדרך אותה התווה בשביל לעצור את שיעורי ההדבקה הגבוהים ביישוב: "עצירת המגפה נזקפת לזכות כמה צעדים קשים, קשים עוד יותר מאלה שהנחה משרד הבריאות. כששומרים על בידוד בלי פשרות ועיגולי פינות זה עובד. שומרים מרחק. עבדנו באגרסיביות, הרבה יותר ממה שהציבה הממשלה. כך למשל סגרתי כמעט לחלוטין את המכולת, ומי שהגיע לפתחה, השאיר רשימה, או שהתקשר בטלפון למוקד המיוחד שפתחנו, ועובדים של המועצה הכינו את המשלוח. קו הטלפון עבד עשרים וארבע שבע".

גם רב היישוב החליט לתת דוגמא אישית ובכך השפיע רבות על שאר התושבים: "רב הישוב שלא היה חייב להיכנס לבידוד עשה כן, כדי לתת דוגמה ופרסם הנחיות רבניות, המחייבות לעמוד בכל הדרישות לרבות אלה המחמירות של המועצה. והציבור נשמע להנחיות באופן מלא".

רבות נטען ע"י ראשי ערים חרדיות כי הציבור לא נשמע להוראותיהם ולכן קשה להם להשליט משמעת אחידה בנושא ההנחיות של משרד הבריאות, על כך משיב רביץ:

"לא היו הפרות. אכפנו את זה באמצעות הסברה בעיקר, סיורים ברחובות ועם הרבה הרבה סיוע לתושבים. היום ירדנו ל 150 איש בבידוד, לעומת אלפיים קודם לכן, חלק ניכר מ 30 אלה שנדבקו החלימו, וכל מי שהיה באשפוז יצא ממנו ברוך ה'. בשבת שום בית כנסת לא היה פתוח, מתפללים יצרו מניינים של עשרה ברחובות, וחלקם התפללו ושרו במרפסות מאוחדים לתפילה".

רביץ נשאל האם תושביו החרדים שונים מחרדים בערים אחרות והשיב: "החרדים אצלי זו אותה אוכלוסייה כמו במודיעין עילית ביתר עילית ובני-ברק. הצלחנו להטמיע את הצו האלוקי של "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד". מפקד תחנת המשטרה האזורית "הראל" התקשר אלי לספר לי שאצלנו שומרים על ההנחיות הכי טוב מכל הישובים בסביבה".

המלצתו לראשי הערים החרדיות:

"לא להתפשר ולקבל את ההחלטות הקשות הלא פופולריות. זה בניגוד לאינסטינקט הבסיסי של נבחר ציבור לרצות את בוחריו את שולחיו. כשנחשפתי לעניין הבנתי שחייבים לעשות הכל כדי להציל חיים, זה ראשון במעלה. כך סגירת המרכול המקווה ובתי הכנסת עוד בטרם הנחה משרד הבריאות לעשות כן".

ולסיום מדגיש רביץ: "ולהתפלל, הרבה. אם לא היינו נוקטים בצעדים האלה, אלוהים ישמור היכן היינו היום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *