מה זה מזכיר לכם? מדבקה צהובה ליולדת שהגיעה מבני ברק

משבר הקורונה מביא לתופעות פסולות אשר מדיפות ריח אנטשימי משנות ה-30. בבית החולים לניאדו סימנו יולדות מהחברה החרדית ומערים חרדיות שחשודות בקורונה

משבר הקורונה מביא לתופעות פסולות אשר מדיפות ריח אנטשימי משנות ה-30. בבית החולים לניאדו סימנו יולדות מהחברה החרדית ומערים חרדיות שחשודות בקורונה.

יולדת חרדית מבני ברק שהגיעה ללדת בבית החולים, גילתה כי היא מסומנת במדבקה צהובה על דש הבגד כחשודה לקורונה – רק בגלל שהיא חרדית ומבני ברק – במעשה דומה עשו הנאצים בימים שקדמו לשואה כאשר סימנו את היהודים עם טלאי צהוב.

גורמים המעורים בעניין סיפרו הבוקר ל-mako כי האישה החרדית ובעלה בילו את השבועות האחרונים בבידוד וולונטרי בביתם בשל החשש שידבקו במחלה.

מבית החולים לניאדו נמסר בתגובה: אנו מטפלים ביולדות מהמגזר החרדי באהבה ובכבוד רב למעלה מארבעים שנה. אנו מבצעים את הטיפול הזה גם בתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים. לא נוכל להתיחס למקרה הספציפי מפאת חסיון רפואי. אולם, כלל האבחנות מבוצעות בקפידה רבה למען בטיחות ובריאות כלל המטופלות. כמו כן, קיבלנו בקשה ספציפית להחליף את צבע המדבקה המסמנת את המטופלים /ות שקיים חשש לגביהם לנשאות הנגיף ואנו נבצע את ההחלפה במידי. לא היתה כל כוונה לפגוע במי מהמטופלים/ות.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רח"ל

    טוביה הלוי שולזינגר
    בלאאמו"ר מרן הגר"ש רב ואב"ד קרית אתא
    מח"ס טוב הארץ על הש"ס על עלבונה של תורה
    במקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב

    חול המועד פסח י"ח ניסן תש"פ

    הנה בצוק העתים כאשר סכנת המגיפה בארץ הקודש עומדת לפנינו, וחובה מוטלת על הציבור לעצור את הנגיף, והנה מומחי הרפואה שאינם שומרי תורה ומצוות, ורחוקים מכל עניני היהדות, ואינם מכירים בגודל ערך התפילה בציבור, ולעומת זאת רשתות המזון פתוחים, ומאות אנשים עומדים צפופים, ואינם משתחווים רווחים, ורבבות אנשים הולכים כל יום לעבודתם, ללא שום הקפדה, ועל כולם במחנות הצבא, רבבות רבבות חיילים נמצאים ללא שום הפרדה.

    ועוד מעיזים לבוא לערים חרדיות ולהפיץ שם הנגיף, וכבר התגלה בעיר בני ברק שעשרות חיילים לבושי מדים אילצו ללכת לבידוד. עקב התדבקותם מאחד מאנשי הצבא, והנה הממונים על הבריאות החילונים, וכמה אינשי דלא מעלי, בוגרי מכון מנדל הידוע לשמצה, עשו יד אחת והצליחו להוציא פסק הלכה מכמה המוכנים רבנים, כי יש למסור למשטרה כל אדם שהתפלל בציבור, [ואותם רע-בנים בעצמם יש להם בסתר מנין קבוע, ברשיון המשטרה, ובכל הנוגע להם, אין בעיה של רודף ופיקוח נפש]

    והנה בשו"ע חו"מ סימן שפ"ח סעיף ט"וברמ"א, מי ששלח שליח למסור, אם השליח הוחזק לעשות, חייב המשלח, ואין לומר אין שליח לדבר עבירה, הואיל והוחזק בכך. ובחתם סופר חו"מ סימן רפ"ה [הובא בפתחי תשובה שם] כתב, שדברי הרמ"א אמיתיים להלכה. שהרי המשלח חשיב מוסר, שהרי מסר חבירו ביד אנס, מה לי אנס ישראל, מה לי אנס גוי.

    והנה בגיטין ס"ו, מי שהיה משלח לבור, ואמר כל השומע את קולו, יכתוב גט לאשתו, הרי אלו יכתבו ויתנו וכו', והיינו שכל השומע וכותב גט, חשיב כשליחו, ואם כן אותו רב שפירסם הלכה שיש חיוב למסור, הרי מי שנשמע להוראה, ומסר, הרי זה עושה שליחותו של אותו רב, אשר על כן כל אותם הרבנים שפירסמו פסק הלכה "למסור את המתפללים בציבור למשטרה", הרי הם מוסרים, ודינם מפורש בשו"ע חו"מ סימן שפ"ח.

    אלו העושים מעשה עשיו ופושטים על בתי כנסיות ומכים מכות רצח, גוי עז פנים אשר לא ישא פנים לזקן, ונער לא יחון, פושטים את טלפיהם ואומרים יש לי רב, עמי מקלי יגיד לו, ובאים ורועין במקלות לפצח את ראשיהם של יראי השם,

    במקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב, וק"ו לרב שהוא מוסר.
    בברכת התורה טוביה הלוי בלאאמו"ר הגר"ש זצ"ל.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. הציבור מתבקש להתפלל עבור חיים משה בן בריינדל לרפואה שלימה.

    הציבור מתבקש להתפלל עבור חיים משה בן בריינדל לרפואה שלימה.

    הציבור מתבקש להתפלל עבור חיים משה בן בריינדל לרפואה שלימה. |
    הגב