מה חושב הפרויקטור על המוטציה?

פרויקטור הקורונה פרופ' אש אומר היום בתדרוך לעיתונאים כי כבר אפשר לזהות את השפעת ההגבלות והסגר על התפשטות התחלואה.

פרויקטור הקורונה פרופ' אש אומר היום בתדרוך לעיתונאים כי כבר אפשר לזהות את השפעת ההגבלות והסגר על התפשטות התחלואה. "יכול להיות שיש סיבה מסוימת לאופטימיות, כי הגרף (של התחלואה) לא עולה בצורה אקספוננציאלית, אלא התחיל להתעקם קצת. אפשר להסתכל על כך בראייה אופטימית נוכח החיסונים והסגר הזה, שלהערכתי יביא תוצאות אולי עם קצת השפעה של הסגר הקודם שהיה הרבה פחות אפקטיבי", הוא אמר.

"אנחנו מקווים שנוכל לראות את הסימנים לירידה בחולים הקשים כבר בימים הקרובים", הוסיף פרופ' אש. "אנחנו מעריכים שההשפעה הראשונה של החיסונים היא בערך אחרי עשרה ימים, אז כבר צריך לראות אותה".

על מועד סיום הסגר אמר: "אנחנו עדיין לא קבענו יעדים ליציאה מהסגר, שנקבע לשבועיים ויסתיים בלילה שבין חמישי לשישי של השבוע הבא. בימים אלו אנחנו יושבים וחושבים מה יהיו הקריטריונים האם אפשר לצאת מהסגר או להמליץ על המשכו. אם נראה ירידה בחולים הקשים – נוכל לפתוח גם במספר מאומתים גבוה ממה שקבענו מלכתחילה. לכן לא קבענו יעד ברור ונצטרך לעשות הערכה באשר למספר המאומתים והחולים הקשה ועל פי זה לקבוע את היעדים ליציאה מהסגר".

על החשש מהתפשטות המוטציות החדשות של הנגיף בישראל אמר אש. "שחקן נוסף שנכנס לנו בשבועיים האחרונים זה הסיפור של המוטציות. בהערכה גסה עשרה עד עשרים אחוזים הם עם המוטציה הבריטית. המוטציה הדרום אפריקנית, לעומת זאת, האינדיקציה שלנו היא שיש הרבה פחות מקרים שלה. זה משהו שאנחנו מנסים מאוד להכיל אותו ומתנפלים על המקרים כדי לבודד אותם. אנחנו מקווים שנוכל להאט את הכניסה שלה בצורה נרחבת", אמר פרופ' אש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *