מה חיפשו עובדי בזק בבני ברק לפני כניסת השבת

עלה החשש בקרב הציבור כי חילול השבת ימשך בחסות נציגי המשטרה

בסמוך לכניסת שבת, תושבים בשכונת פרדס כץ נחרדו לראות כי צוות תחזוקה נערך לביצוע עבודות ברח' אבוחצירא שבתוככי העיר בני ברק. תושבים שהתאספו במקום, שמעו כי העבודות נעשות עבור חב' בזק וממשיכות למרות שקיעת החמה היות ומדובר בפיקוח נפש.
במקום התקהל ציבור גדול ובראשם קבוצת אברכים מחסידי גור ואברכים מקהילתו של הרב וינפלד, רב בשכונת פרדס כץ בעיר, שבאו למחות על חילול השבת ומנעו מהפועלים לקיים את העבודות. הפועלים שהיו נחרצים להמשיך בחילול השבת, הזעיקו את המשטרה על מנת למנוע מהמוחים לעכב בידם. עם הגעת המשטרה למקום, עלה החשש בקרב הציבור כי חילול השבת ימשך בחסות נציגי המשטרה.
לפתע הופיע במקום ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין, שכמה דקות לפני כניסת שבת שמע על ניסיון חילול השבת וצעד למקום רגלית במשך כחצי שעה, על מנת לוודא את עצירת העבודות. לאחר דין ודברים עם נציגי המשטרה תוך שראש העיר מבהיר לקצין במקום כי ישנו נוהל בעירייה לפיו על מנת לבצע עבודות בשבת נדרש לקבל אישור מפורש מרבני העיר, וגם במצב חירום ניתן לפנות למוקד העירוני המאויש בגוי של שבת, היודע את כתובות הרבנים ומביא את ההכרעה בפניהם האם אכן המקרה המדובר הינו פיקוח נפש הדוחה שבת, הורו נציגי המשטרה לפועלי התחזוקה להסתלק מהמקום עד לצאת השבת. עם הסתלקות הפועלים ומשחלפה הסכנה להמשך חילול השבת, התכנסו כלל התושבים יחד עם ראש העיר לתפילת ערבית מרוממת בבית הכנסת של קהילת הרב וינפלד הסמוך למקום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *