מה מותר ומה אסור לאכול? מדריך חובה לכל הורה

מצד אחר הם אוהבים להכניס כל דבר לפה. מצד שני מערכות העיכול והנשימה שלהם עדינות יותר מה שמגדיל את הסכנה | מדריך: כך נאכיל בבטחה את ילדינו

פוטנציאל הסכנה בהאכלה לא זהירה של תינוקות וילדים קטנים ידוע – אך לא במלואו. בארגון 'אמת ליעקב' החליטו להעלות את המודעות לנושא והם מפרסמים מדריך מפורט במטרה למנוע את האסונות הבאים.

מזון מסוכן לילדים: נקניקים, עגבניות שרי, זיתים שלמים, סוכריות קשות ופיצוחים מהווים סכנה מוחשית לפעוטות וילדים.

חיתוך נכון: חיתוך נכון יכול למנוע חנק בילדים, כגון: נקניקיה, ענבים, בננה, מלפפון, עגבניות שרי, זיתים, גזרו כיו"ב – יש לחתוך לאורך ולא בצורת טבעות העלולות לחסום את קנה הנשימה.

מזון קשה: יש למנוע כליל מילדים קטנים גישה למוצרים קשים כגון סוכריות קשות, סוכריות על מקל, אגוזים, שקדים, בוטנים פופקורן ופיצוחים, הם עלולים לחסום את כלי הנשימה. וכמה-וכמה קיפחו בזה את חייהם ל"ע.

רך למחצה: כגון בשר, תפוחים, גבינות קשות ודומיהם מקפידים על חיתוך לחתיכות קטנות המותאמות ליכולות הלעיסה והבליעה של הילד.

מזון דביק: כגון מאפים המתרככים בפה, ממרחים דביקים על בסיס שומני כגון חמאת בוטנים, מרשמלו ומסטיק יש לוודא אכילה בחלקים קטנים,

עצמות: אין לתת דגים או עוף עם עצמות לילדים כלל. קילוף: פירות וירקות חשוב לקלפם טרם אכילתם או לחלופין להגישם חתוכים בחתיכות קטנות.

הוראות יצרן: חשוב לעיין בהוראות על גבי האריזה טרם האכלת הפעוטות, לפעמים נגלה דברים שלא ידענו עליהם.

אופן האכילה: תמיד נקפיד על אכילה בישיבה, יש להיזהר מאכילה בזמן צחוק, בכי או ריצה. פעוטות אוכלים רק בישיבה ובהשגחת מבוגר. חשוב ללמד את הילדים ללעוס היטב.

בקבוק במיטה: אין לתת לתינוק בקבוק האכלה בלילה במיטה, כי הוא עלול להירדם עם הבקבוק בפיו והמזון יחלחל אל גרונו ויהווה סכנה. עדיף לא להניח את הבקבוק בתמיכת כריות, כדי שהתינוק ישתה לבד. ככלל – אל תתנו לתינוק בקבוק במצב שכיבה, תמיד חשובה השגחה וקשר עין רציף עם התינוק.

מזון מומלץ: תמיד נעדיף אוכל מרוסק, חתוך דק ומבושל היטב, כגון קטניות. חוסר בזמן בישול עלול להוות סכנה.

לא אוכלים: לא אוכלים בעת עיסוק אחר כמו משחק או ריצה. תמיד נאכל בצורה מסודרת, בריכוז ולא בהיסח הדעת. כך גם נימנע מאכילה לפני רחצה או הליכה לים כי אם נבלע חלילה מים עם קיבה מלאה עלול הדבר להוביל לאסון חלילה.

חטיפים: חלקם של החטיפים עלולים להוות סכנה ועדיף להימנע מהם כלל או לפחות לאכול אותם בליווי מבוגר, המדובר על חטיפים קשים כמו ביסלי וכן חטיפים דביקים כמו מסטיק ג'לי, פירות יבשים ומרשמלו.

גלעינים: יש להקפיד טרם הגשת אוכל בעלי פוטנציאל לגלעינים כמו זיתים (גם מגולענים) פירות או פירות יבשים, לוודא שאין בהם גלעינים ובזה אין לסמוך לגמרי על היצרן כי עלולים להישאר גלעינים.

צילום: אילוסטרציה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *