"מה מרחיק את הדוסים האלה מהמסילות?" הליך משמעתי נגד מנכ"ל הרכבת

מכתב חריף לנציבות שירות המדינה בעקבות דבריו של מנכ"ל הרכבת על הציבור החרדי וההחפצה של עובדות הרכבת # "מדובר בשיח מנוכר ומתנשא, שהשפיל, ביזה ופגע בציבור שלם" # ארגון 'אמת ליעקב' העומד מאחורי המכתב: "נדרוש לבחון מיצוי של הדין המשמעתי".

 
סערת דבריו של מנכ"ל הרכבת, מיכאל מקייסנר, בלילה שלפני מסע הלווייתו של מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, כאשר התבטא "מה מרחיק את הדוסים האלה מהמסילות? …שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי כולם עמדו ככה", מוסיפה לחולל גלים. מכתב חריף שנשלח היום (שלישי) לנציבות שירות המדינה, מבקש לבחון פתיחה בהליך משמעתי נגד המנכ"ל.

המכתב, שנשלח על ידי עוה"ד מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' בשם מרשם, ארגון 'אמת ליעקב' העוסק בין השאר במאבק לטיהור השיח הציבורי מפני ביטויים פוגעניים כנגד בני המגזר החרדי, פותח בציטוט דבריו המלאים של מנכ"ל הרכבת נגד הציבור החרדי, ומפרט את המשפטים המזלזלים והפוגעניים שיצאו מפי המנכ"ל.
"לצד הכינוי הבלתי הולם דוסים, בחינה של האמירה לגופה מלמדת על ניסיון לתאר את אותם 'דוסים', כלשון המנכ"ל, כחבורה פרימיטיבית של יצורים דגנרטים ש"כריזה" ברמקולים שתכליתה להזהיר אותם להתרחק מפסי הרכבת לשמירה על ביטחונם שלהם – לא תשכנע אותם… לשיטת המנכ"ל, רק הצעד ה'יצירתי' בו נקט, שימוש בזוי ומחפיץ לכשעצמו ב"שתי בנות אמיצות שהלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור", הוא ורק הוא שהצליח להרחיק את אותם 'דוסים' חסרי אחריות מפסי המסילה", כותבים עורכי הדין.
עוה"ד מוסיפים ומאשימים כי "מדובר בשיח מנוכר ומתנשא, שהשפיל, ביזה ופגע בציבור שלם – בני המגזר החרדי". הם תוקפים את התנהלותה של הרכבת בתגובתה האנמית על כך ש"הדברים הוצאו מהקשרם", ותוהים לפשר התנהלותה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שלא גינתה את הדברים כמתבקש.
בסיום, פונים עורכי הדין אל מר גיא דוד, מנהל אגף בכיר בנציבות שירות המדינה, בבקשה לבחון את דבריו של המנכ"ל בהתאם לחוק שירות המדינה (משמעת) ובהתאם לחוזר המשמעת שפרסמה הנציבות עצמה ביום 30.10.2019 ולפיו קיימת קשת של התבטאויות המהוות עבירת משמעת, ובראשו "התבטאויות פוגעניות העלולות לעיתים אף להוות עבירה פלילית, כגון התבטאויות גזעניות או מפלות".
מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "חלפו הימים בהם הציבור החרדי היה למשיסה וכל אחד יכול היה להשתלח ולזלזל בו. החרדים מהווים צרכן משמעותי במיוחד של שירותי התחבורה הציבורית, וגם מן הטעם הזה בלבד, מעבר לנימוקים המהותיים, היה על המנכ"ל להישמר בכבודם של מי שאחראים לפרנסתו. אנו דורשים לבחון מיצוי של הדין המשמעתי עם המנכ"ל, למען יראו וייראו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *