מה נתניהו הבטיח לסער בתמורה לפירוק הקואליציה? גדעון מפזר רמזים

השאלה שנותרה במערכת הפוליטית היא האם נתניהו הציע לסער לכהן כראש ממשלה בתמורה לפירוק הקואליציה, לפי הסימנים האחרונים נראה שסער עושה כל מאמץ לפרק את הקואליציה, אך ייתכן שסער יסתפק בשריונים לחברי תקווה חדשה בליכוד. 

האם גדעון סער מתקרב לפרישה מהקואליציה? בכירים בקואליציה שיגרו אולטימטום לחברי רע״ם ולפיו אם לא יצביעו על חוק יהודה ושומרון תקפיא הקואליציה את ההחלטה על מתן תקנים חדשים לאימאמים וכן החלטות נוספות. כך פורסם היום (שלישי) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

שר המשפטים גדעון סער התייחס הבוקר לחוק יהודה ושומרון שההצבעה עליו נדחתה אתמול לשבוע הבא. בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב הזהיר סער מבחירות "חבר קואליציה שיתנגד אומר 'אינני רוצה בקיום הממשלה'".

הרמזים העבים של סער שמעידים על כוונתו לפרק את הקואליציה הרעועה:

  1. סער גינה אמש לראשונה את דברי ליברמן נגד החרדים.
  2.   סער ונתניהו כבר לא תוקפים אחד את השני כבר זמן רב. 
  3. סער הציב לרע"מ אולימטום בעניין יו"ש ובכך פוזל לעבר הליכוד.

השאלה שנותרה במערכת הפוליטית היא האם נתניהו הציע לסער לכהן כראש ממשלה לתקופה קצרה בתמורה לפירוק הקואליציה, לפי הסימנים האחרונים נראה שסער עושה כל מאמץ לפרק את הקואליציה, אך ייתכן שסער יסתפק בשריונים לחברי תקווה חדשה בליכוד. בליכוד גם הבינו שמרע"מ לא תבוא הישועה, ואחרי ההבלגה של חמאס, האופציה היחידה שנותרה היא שסער יחבור לליכוד חרף כל הטינופים עליו.

יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר היום, בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב, כי העובדה שראש הממשלה בנט קיבל החלטה נכונה בנוגע למתווה מצעד הדגלים ביום ירושלים, אינה מפחיתה את עוצמת הטענות נגד הממשלה. לדבריו, קואליציה ציונית יכולה להעביר חוקים ציוניים בכוחות עצמה, ואינה זקוקה לאופוזיציה שתספק לה קביים והנשמה מלאכותית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *