מואיז הקטן: "בנתיים מצליחים לבלום את האומיקרון"

22 מאומתים חדשים לאומיקרון זוהו היום. מספר המאומתים לווריאנט עלה ל-89, מתוכם 67 מחוסנים או מחלימים. קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים

‏22 מאומתים חדשים לאומיקרון זוהו היום. מספר המאומתים לווריאנט עלה ל-89, מתוכם 67 מחוסנים או מחלימים. קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים.

אלדד סיטבון (מואיז הקטן) מומחה הטבלאות והאקסלים  אמר בראיון למשה גלסנר בקול ברמה: "בתקופה הזו אני פחות מייחס חשיבות למקדם ההדבקה. למיטב ידיעתי אין הרבה נדבקים ב'אומיקרון' ברחבי הארץ, אפשר לומר שמצליחים לבלום את התפשטות הווריאנט בצורה טובה יחסית. אני לא חושב שאנחנו נמצאים בשיאה של התפרצות תחלואה".

‎ מחקר ראשון מסוגו בעולם שייערך בביה"ח שיבא יבדוק את ההשפעה של מנת חיסון רביעית על רמות הנוגדנים של כ-200 מתנדבים. התקווה היא שהתוצאות יגיעו לפני שיחל גל תחלואה כבד שיצריך מנת חיסון.

הערב הוחלט, בקבינט כי החל מיום ו׳, י"ג בטבת תשפ"ב, 17 בדצמבר 2021, בחצות (הלילה שבין יום ה׳ ליום ו׳) מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות – לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" ויכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

לא מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות – לאחר ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה, ולאחריה.

קניונים:

• כללי "תו ירוק" יוחלו על כלל מתחמי המסחר הסגורים (קניונים ודומיהם) שגודלם מעל 10,000 מ"ר, באופן הבא:

(•) בכניסה למתחם ייסרק "התו הירוק" ע"י אנשי הביטחון.

(•) כל אדם שמציג "תו ירוק" שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי) שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי המתחם / קניון.

(•) פטור מהצגת "תו ירוק" יינתן למי שיבקשו להיכנס למתחם המסחר לטובת כניסה למקום שירות חיוני בלבד (רשימת השירותים החיוניים המותרים תגובש על ידי גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה).

אדם שייכנס למתחם המסחר לצורך קבלת שירות חיוני לא יקבל צמיד, אלא יהיה רשאי להיכנס למתחם לצורך הגעה למקום השירות החיוני ולקבלת שירות באותו מקום בלבד.

במקביל, רה"מ הנחה לבחון את הרחבת הקריטריונים להגדרת המדינות האדומות, כדי להדק את השמירה על גבולות ישראל מפני התפשטות של זן האומיקרון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *