"מודאגת מכניסה של וריאנטים חדשים"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס התריעה במהלך תדרוך לציבור כי היא מודאגת מכניסה של וריאנטים, בעיקר דרך נתב"ג, ואמרה כי "אנחנו יודעים שהחיסון יעיל למוטציה הבריטית, אבל יש גם את המוטציה הדרום אפריקאית שנגדה החיסון עדיין עובד אבל פחות. אנחנו צריכים לוודא שלא ייכנסו מוטציות נוספות דרך נתב"ג"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס התריעה במהלך תדרוך לציבור כי היא מודאגת מכניסה של וריאנטים, בעיקר דרך נתב"ג, ואמרה כי "אנחנו יודעים שהחיסון יעיל למוטציה הבריטית, אבל יש גם את המוטציה הדרום אפריקאית שנגדה החיסון עדיין עובד אבל פחות. אנחנו צריכים לוודא שלא ייכנסו מוטציות נוספות דרך נתב"ג".

אלרעי פרייס אמרה כי וריאנט שיתפשט בישראל יכול לפגוע גם באוכלוסיות הלא מחוסנות, בהן ילדים ובוגרים שהחליטו לא להתחסן, וגם באוכלוסיות מחוסנות – אם החיסון יהיה יעיל פחות נגד הווריאנט. "אנחנו מקימים מערך לאומי לריצוף גנומי, מחברים מעבדות מכל הארץ ויש לנו פרויקטור מיוחד שגויס לדבר הזה. אנחנו רוצים שישראל תהיה ערוכה לכך, זה האתגר הגדול ביותר שלנו".

ד"ר אלרעי פרייס התייחסה לגבי סוגיית החתונות ואמרה כי "בניגוד לשנה שעברה שבה אנשים נאלצו לעשות חתונות פיראטיות, השנה לא צריך כי יש תו ירוק שמאפשר להיכנס בצורה בטוחה לאירועים. אפשרנו לאחוז מסוים להיכנס עם בדיקות PCR, ואני מקווה שכבר משבוע הבא יהיו בדיקות מהירות. הדברים נפתחים בפעימות ככל שהתחלואה יורדת, אין שום סיבה לעשות חתונה לא בטוחה. ראינו חתונות שנגמרו בהלוויות, חבל. לא הייתם רוצים שהאורחים שלכם יחלו ויקרה להם משהו חלילה כי הגיעו לחתונה".

פרייס נשאלה מה יקרה אם יתברר שאחרי חצי שנה יש ירידה באפקטיביות החיסון, ועל כך השיבה: "זה דורש בדיקה. המחקרים מראים בינתיים שמנת חיסון אחת מביאה אנשים שהחלימו מקורונה לרמה גבוהה של נוגדנים, אבל לא ברור אם מנת חיסון אחת תספיק או שתיים עבור מחוסנים עוד חצי שנה. דבר אחר הוא עניין הווריאנטים, יכול להיות שייכנס וריאנט שידרוש מנת חיסון אחרת, אולי אפילו שתיים. אלה דברים שנצטרך לבדוק וללמוד על בסיס הנתונים תוך כדי שמתקדמים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *