"מוות לבוגדים": פעילי הימין מחו מול עצרת המחבלים

לפני זמן קצר הסתיים האירוע שהתקיים בשעות האחרונות בפארק גני יהושע בטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שגרר סערה ציבורית על קיומו. מולם התייצבו עשרות מפגיני ימין שהגיעו למחות נגד קיום הטקס. חלקם קיללו וירקו לעבר משפחות המחבלים

לפני זמן קצר הסתיים האירוע שהתקיים בשעות האחרונות בפארק גני יהושע בטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שגרר סערה ציבורית על קיומו. מולם התייצבו עשרות מפגיני ימין שהגיעו למחות נגד קיום הטקס. חלקם קיללו וירקו לעבר משפחות המחבלים.

במהלך האירוע 5 מפגינים נעצרו על ידי משטרת ישראל. מפגינים אשר התפרעו, הפרו את הסדר הציבורי וזרקו חפצים.
הטקס מתקיים זו השנה ה-14 ביוזמת "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות". המארגנים מסרו כי כ-9,000 איש הגיעו לאירוע.
אחד המפגינים שהגיע למחות נגד קיום הטקס היה צ'ארלי אזריה, אביו של החייל לשעבר אלאור אזריה. "הטקס יכול להיערך 365 יום ברמאללה, ולא בערב יום הזיכרון כאן בתל אביב", אמר אזריה.

מנחות מיקה אלמוג וסאמירה סרייה ואמרו: "כולנו, ישראליות ופלסטיניות, ישראלים ופלסטינים, קורבנות של הסכסוך, של הכאב והאובדן, אבל גם מחולליו. לכן, בכוחנו ומחובתנו לעשות הכול כדי לסיימו, להביא תקווה ועתיד לעצמנו ולילדינו".

מוחמד דרוויש בן ה-14 ממחנה הפליטים עאידה בבית לחם, שנאם בטקס סיפר על חברו עבד אלרחמן שאדי עבדאללה, שנהרג בגיל 10 בשנת 2015 מכדור תועה בעת עימותים במחנה הפליטים. "אני מבטיח לך שאני מספר על המוות שלך כדי להחזיר את החיים למסלול האנושי שלהם ובשנים האחרונות אני בוחר להנציח אותך באמצעות פעילות למען השלום", אמר דרוויש.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, התבטא בחריפות נגד המשפחות השכולות שקיימו את הטקס. "הקטע הוא שאתם השמאלנים משתמשים בתור תירוץ במיעוט זעיר של משפחות שכולות חולות רוח שמעוניינות ב'טקס' הזה", כתב בטוויטר.

"מתעלמים מרוב מוחלט של המשפחות השכולות שרואות בכך ביזוי זיכרון יקיריהם. אז אם התירוץ שלכם הוא שאסור לבקר את הטקס בגלל 'משפחות שכולות' הנה אני בא בתור משפחה שכולה ואומר: תתביישו‎‎".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *