"מוכנים לכל התרחישים": הנייה קורא לפלסטינים להגן על הר הבית

במשטרה ומערכת הפוליטית נערכים לקראת מצעד הדגלים והעלייה ההמונית להר הבית. היום אישרה המשטרה לבן גביר לעלות מחר להר הבית

במשטרה ומערכת הפוליטית נערכים לקראת מצעד הדגלים והעלייה ההמונית להר הבית. היום אישרה המשטרה לבן גביר לעלות מחר להר הבית.


מנהיג חמאס איסמעיל הנייה מאיים כי מצעד הדגלים וכניסת מבקרים יהודים לאל-אקצא עלולים להוביל להסלמה."כל האפשרויות על השולחן ואנחנו מוכנים לכל התרחישים", אמר. "ישראל מנסה להתגבר באמצעות מצעד הדגלים על הישגי מערכת 'שומר החומות', אבל אנחנו אומרים בבירור – השעון לא יזוז לאחור ומסגד אל-אקצא הוא שלנו".

הפלסטינים מדווחים על עימותים ומעצרים במקום. יותר משער שכם וכל אירועי יום ירושלים, במערכת הביטחון מתחדדת ההערכה שמוקד האירועים יהיה מחר הר הבית. החשש במערכת הביטחון הוא שעשרות או מאות פלסטינים עלולים להתבצר במתחם אל-אקצא, לפגוע ביהודים שיעלו להר הבית משעות הבוקר, ולעורר פרובוקציות.

לדברי הניה, "יש כמה אופציות להתמודדות עם מצעד הדגלים ועם הניסיונות לטמא את מסגד אל-אקצא. יש לנו שלוש אפשרויות מוכנות להתמודד עם התפתחויות המצב – תושבי מזרח ירושלים, תושבי הגדה וערביי ישראל מעולם לא היססו להגן על מסגד אל-אקצא. הם נמצאים בכל הזירות ופועלים בכל המישורים, ועזה ממשיכה להיות החרב והמגן".

מערך ההסברה הלאומי הפיץ לשרים את המסרים המרכזיים של הממשלה לקראת המצעד, כשבין היתר נכתב בהם כי המצעד "יתקיים באותו המתווה הנהוג ביותר מ-30 השנים האחרונות. אין ולא מתוכנן שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית". ג

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *