מול ספרי התורה: מדוע ברהנו טגניה פרץ בבכי בשידור חי. צפו

ברהנו טגניה כתב 'חדשות 12' פרץ בבכי בזמן שידור כשראה ספרי קודש שרופים במכינה בלוד: "זה היה קשה לראות מחזה כזה, בלי קשר לימין או שמאל". האזינו

כתב חדשות 12 האתיופי ברהנו טגניה, ריגש המונים כשפרץ בבכי במהלך שידור מהמכינה הקדם צבאית בלוד, נוכח ספרי התורה שנשרפו על ידי הפורעים הערבים.

טגניה סיפר בראיון נרגש לבן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM: "אגיד ככה, אנחנו בהתחלה שמעתי שיש בית כנסת של העדה ההודית שהוצת אתמול בלילה. אנחנו מגיעים ללוד, מישהו אומר לי לך עוד מאה מטר ימינה, שם ניסו להצית. אתה מגיע למכינה קדם צבאית, לא היה אף אחד. אתה מריח את הריח של העשן, את הפיח. שואל – איפה ניסו לשרוף? אומרים 'תעלה קומה'. אתה נכנס לכיתה, רואה מולך ספרייה קטנה כזאת והספרייה מלאה בספרי קודש, תנ"ך שרופים, חלקם שרדו וחלקם שרופים. זה דבר שקשה לראות בלי קשר לדעה פוליטית, לימין או לשמאל".

עוד אמר בראיון: "אני לא זוכר אם בכיתי, אבל היה לי קשה. ירון אברהם עזר לי, הוא הבין שאני מאוד מתקשה ומשך את השידור עד שהתעשתי על עצמי. זה מתערבב לי כי אתמול יום מיוחד, תרשו לי להיות, אתמול יום מיוחד עבור הקהילה האתיופית, יום ירושלים אנחנו שמחים ומאוד מאוד עצובים, יש זיכרון מעל 6,000 אנשים שנספו בדרכם להגיע לארץ ישראל"."כל הזמן סיפרו לנו, אני בתור ילד שגדל עם הסיפור שמספרים לך והכול, זה הסמל. כשאתה רואה מולך אנשים מהקהילה שלך, מהעדה שלך שחירפו נפשם להגשים את החלום ודווקא פה במקום הזה אתה רואה ספרי תנ"ך וקודש שרופים. זה פשוט קשה, קשה לראות מחזה כזה".

האזינו לראיון המרגש:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *