מוסדות ממשלתיים יוכלו לרכוש חשמל מיצרני חשמל פרטיים

בדיון אצל החשב הכללי, מר רוני חזקיהו, בהשתתפות מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, יו"ר רשות החשמל ד"ר אסף אילת ונציגי אגף התקציבים, הוחלט לאפשר למוסדות ממשלתיים לרכוש חשמל מיצרני חשמל פרטיים (יח"פים). מדובר בשינוי מדיניות אשר מאפשר למוסדות הממשלתיים לרכוש חשמל בתנאי שוק תחרותי. בנוסף, הוחלט גם לאפשר למוסדות הממשלה המתאימים, ובכלל זה בתי חולים, להקים בתחומם תחנות קוגנרציה קטנות, מבוססות גז טבעי, לייצור חשמל לצריכה מקומית.

המשמעות היא כי הגופים הממשלתיים יוכלו להוזיל את הוצאות התפעול שלהם כבר בטווח הקצר. כמו כן, צפויה ההחלטה לעודד את פרישת רשת חלוקת הגז הטבעי הנדרש להקמתן של תחנות הקו-גנרציה. ההחלטה מגיעה על רקע הרפורמה במשק החשמל, המסייעת בייצוב מצבה הפיננסי של חברת החשמל ועודדה את פתיחת מקטע יצור החשמל לתחרות.

החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: "החלטה זו תומכת בקידום יעדי הממשלה להתייעלות אנרגטית ומאפשרת למוסדות הממשלה להוזיל את הוצאות החשמל ולהפנות את החיסכון הנוצר מכך למטרות אחרות לטובת האזרחים. מדובר בצעד נוסף במסגרת תכנית 'תשתיות 2030' המקודמת על ידי אגף החשב הכללי, במסגרתה, בין היתר, אנו חותרים לפיתוח שוק האנרגיה הישראלי ומיצובו כשוק תחרותי ויעיל".

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי: "ההחלטה שהתקבלה תומכת ביעדי הרפורמה במשק החשמל וצפויה להוביל לשוק תחרותי ומתקדם, שיאפשר פיתוח כלכלי ואנרגיה נקייה. מוסדות הממשלה יוכלו לאורך זמן להוזיל בצורה משמעותית את הוצאות התפעול שלהם ולהתנהל כחברה עסקית יעילה ומודרנית. משרד האנרגיה ימשיך לעודד שוק חשמל תחרותי ולקדם את פריסת רשת חלוקת הגז הטבעי במטרה לבסס משק אנרגיה ישראלי עצמאי".

יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת: "הרשות מחויבת להרחיב את התחרות בתחום האספקה לכמות הולכת וגדלה של צרכנים, ובכך לקדם משק חשמל יעיל ואיכותי המאפשר חופש בחירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *