מועמד הדמוקרטים סנדרס: "בראשות הממשלה בישראל עומד ביבי נתניהו, אדם גזען "

"המדיניות שלנו באזור צריכה להבטיח את ביטחונה ועצמאותה של ישראל אך גם לדאוג לצרכים של העם הפלסטיני"

נדמה שהמועמד המוביל של הדמוקרטיים מנסה להפוך את הקערה על פיה כאשר בעימות מול מתמודדים אחרים הצהיר כי אינו בטוח ששגרירות ארה"ב צריכה להיות בירושלים , אם לא די בזאת סנדרס אף כינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו "גזען קיצוני".

"אני גאה ביהדות שלי, גרתי בישראל כמה חודשים כרגע, בראשות הממשלה בישראל עומד ביבי נתניהו, אדם גזען. אני מאמין שהמדיניות שלנו באזור צריכה להבטיח את ביטחונה ועצמאותה של ישראל אך גם לדאוג לצרכים של העם הפלסטיני".

לאחר ניצחונו בנאבדה אמר : "ניצחנו בהצבעת הפופולריות באייווה ובפריימריז שנערכו בניו המפשייר. לפי ארבעה כלי תקשורת ניצחנו במדינת נבאדה", אמר סנדרס בנאום שנשא מול תומכיו בסן אנטוניו, טקסס, והוסיף: "הרכבנו יחידה רב-דורית ורב-גזעית, שהולכת לסחוף את המדינה. אנחנו ננצח את הפריימריז הדמוקרטיים בטקסס".

סנדרס הוא פוליטיקאי יהודי-אמריקאי, המכהן כסנאטור מטעם מדינת ורמונט מאז 2007. סנדרס הוא החבר העצמאי שכיהן בקונגרס לאורך התקופה הממושכת ביותר בהיסטוריה האמריקאית. סנדרס ניסה ללא הצלחה להיות המועמד הנשיאותי של המפלגה הדמוקרטית ב-2016 ומנסה שוב ב-2020.

בתור דמו-סוציאליסט, סנדרס ידוע בהתנגדות שלו לאי-שוויון כלכלי. במדיניות פנים, הוא תומך באופן כללי בזכויות עובדים ומקדם ביטוח בריאות אוניברסלי, חופשת לידה בתשלום, השכלה גבוהה ללא שכר לימוד, ותוכנית כלכלית שאפתנית שמטרתה ליצור עבודות שמתמודדות עם התחממות עולמית. במדיניות חוץ, סנדרס תומך בכלליות בהפחתת התקציב הצבאי וחיפוש פתרונות יותר דיפלומטיים ושיתופיים. בנוסף, הוא מאמין כי צריך לשים דגש גדול יותר על זכויות עובדים ודאגות סביבתיות כשמנהלים משא ומתן על הסכמי סחר בינלאומיים.

סנדרס נולד וגדל ברובע ברוקלין שבניו-יורק. בעודו סטודנט, הוא היה מארגן מחאות אקטיבי בזמן התנועה האפרו-אמריקאית לזכויות האזרח. אחרי שעבר לגור בורמונט, הוא נבחר להיות ראש העיר של ברלינגטון ב-1981 בפער של עשרה קולות ונבחר מחדש שלוש פעמים. ב-1990 הוא ניצח בבחירות שהפכו אותו לחבר היחיד של בית הנבחרים של ארצות הברית מורמונט. סנדרס שירת בבית הנבחרים במשך 16 שנים לפני שנבחר לסנאט של ארצות הברית ב-2006; הוא נבחר מחדש ב-2012 וב-2018.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *