מחאת האימהות הגיעה לכנסת: "לא ננוח ולא נשקוט"

הערב מול משכן הכנסת בדרישה להעמיד לדין את השוטרים המעורבים במות אהוביה סנדק ז"ל, ולבטל את האישומים נגד חבריו ששהו ברכב בזמן התאונה.

מחאת האימהות הגיעה למשכן הכנסת. עשרות אימהות מרחבי הארץ בהובלת איילת סנדק אימו של אהוביה ז"ל הגיעו הערב (ג') אל מול משכן הכנסת במחאה על סגירת תיק החקירה בפרשת מותו. חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית הגיעו לחזק את המפגינות הרבות ולתמוך בהן. במהלך ההפגנה דרשו האימהות לחדש את החקירה כנגד שוטרי ימ"ר ש"י שהיו מעורבים בגרימת מותו של סנדק, ולבטל את האישומים נגד חבריו שהיו איתו ברכב שהתהפך.

"הנס של פורים הובל על ידי אסתר" , סיפר חה"כ סמוטריץ' למפגינות, "מאז ומעולם בהיסטוריה של עם ישראל נשים היו חלוצות גדולות, פורצות דרך, שהובילו את הישועות הגדולות, במסירות נפש גדולה. אסתר ממש מסרה את נפשה. הדרישה הכל כך צודקת לעשות צדק עם אהוביה ז"ל היא לא רק דרישה פרטית של המשפחה, שוודאי כואבת. צדק הוא עניין גדול בעולם. הדרישה היא לתיקון גדול. נעשה כאן עוול גדול הזועק לשמים.

זכה אהוביה וזכיתם אתם שהעיסוק הזה בפרשה הזו חשף את מסירות הנפש, הצדיקות, אהבת התורה וארץ ישראל, הקדושה מסירות הנפש של נוער הגבעות, שבעבר היה מין כינוי גנאי. והיום זו מילה שמקפלת בתוכה באמת כל כך הרבה זכויות. הכרתי אותו אחרי מותו כמו שאר עם ישראל, לכתו מאיתנו מביא לתיקון גדול במדינת ישראל. כלפי ארץ ישראל, מצוות יישוב הארץ, החלוצים הצדיקים הגדולים שמובילים את ההתיישבות", אמר חה"כ סמוטריץ'.

חה"כ אורית סטרוק דיברה על הצורך להיאבק עד לגילוי האמת "אני רוצה להבטיח לכולכן ולעצמי שאנחנו לא נשקוט ולא ננוח, ולא נסכים שהפרשה האיומה הזו תינעל בצורה בה ניסו לנעול אותה. לא ייתכן שתהיה יחידה במשטרה שתרדוף אחרי נערים אוהבי ארץ ישראל כמו שרודפים אחרי מחבלים, זה פשוט לא בא בחשבון. זה היפוך יוצרות שאנחנו לא יכולים לסבול אותו. ולא רק בגלל שאהוביה נהרג, אלא בגלל שזה לא יכול להיות הפנים שלנו כחברה", אמרה חה"כ סטרוק.

בדבריה, הסבירה מדוע לא ניתן להניח לפרשה ולסגירת התיק "בגלל כל הנערים שעוד ירדפו אחריהם. בגלל כל הנערים שעוד עלולים להיפגע. בגלל כל השוטרים שמשחיתים את נפשם בזה גורמים להם להתבלבל בין אויב לאוהב. בגלל שאנחנו רוצים שתהיה לנו מערכת חוק שרודפת את האויבים שלנו ולא את אוהבי ארץ ישראל. היפוך היוצרות הזה לא יכול להימשך ואנחנו כחברי כנסת מחויבים לדאוג לזה ולא להרפות לרגע ולא להסכים שנעילה הזו תהיה מעילה. את הנעילה הזו צריכים לפתוח מחדש ולקיים דיון אמיתי ומעמיק ותובעני באשר לעיקרון של היחס של מערכות החוק לאותם בני נוער שחפצים ביישוב הארץ", הודיעה חברת הכנסת.

המחאה התקיימה על רקע ההחלטה של היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט לסגור את התיק כנגד השוטרים המעורבים בפרשת מותו של אהוביה סנדק. במהלך המחאה דרשו האימהות לחזור מההחלטה ולפתוח מחדש את החקירה נגדם, ובנוסף לבטל את הגשת כתבי האישום נגד חבריו של אהוביה. לאחר המחאה יצאה שיירת רכבים בראשות המשפחה לכיוון קבר רחל למעמד תפילה לזכר אהוביה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. על מחאה הרבה יותר גדולה מזאת שיצאה מכל הארץ שיירת החירות... לא כתבתם מילה.. אחלה עיתונות.. בושה

    ת

    ת |
    הגב