מחאת האתיופים חצתה כל גבול: אלימות ברברית וחסימת כבישי ישראל

הפגנת האתיופים במחאה על הריגת הנער האתיופי בכל מוקדי הארץ גרמה לחסימת כבישים ברחבי הארץ והפרעת נסיעתם של עשרות אלפי אנשים תוך אלימות ברברית פיזית וחסימת רכבות. מדינה שלימה תקועה בפקק, שוטרים ואזרחים הוכו. צפו בתיעוד

אנרכיה בישראל: אלפי מפגינים אתיופים משבשים כבר כמה שעות את חיי אזרחי ישראל. עשרות צירים נחסמו לתנועה, אזרחים רבים הותקפו באלימות רבה על ידי מפגינים אלימים מהעדה האתיופית.

מקרה קיצוני במיוחד אירע כאשר ליד קניון עזריאלי בתל אביב. אחד המפגינים נתלה על חזית המכונית והלם באגרופיו על השמשה. הנהג המשיך לדהור., אך המפגינים המשיכו לנפץ לו את השמשה באופן ברברי.

צילום: אנשי הדממה

בשעה האחרונה תקפו חברי כנסת ועיתונאים את המשטרה על היד הקלה נגד הפגנת האתיופים וגרימה לחסימת כבישים ברחבי הארץ והפרעת נסיעתם של עשרות אלפי אנשים תוך אלימות ברברית פיזית וחסימת רכבות.

במהלך מחאה אלימה שמתקיימת בשעה זו במחלף אולגה, נפצע שוטר בראשו באורח בינוני ואיבד את הכרתו כתוצאה מאבן שנזרקה ופגעה בראשו.
השוטר פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה לקבלת טיפול רפואי.

המשטרה מסרה: "למרות שבמשטרה פועלים מאז אמש לאפשר למפגינים את חופש הביטוי והמחאה תוך הכלת המחאות, אנו עדים מאז אתמול בלילה ובמהלך השעות האחרונות לאלימות פיזית ופגיעה בשוטרים שחלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים".

‏חבר מועצת העיר ירושלים יהונתן יוסף, נכדו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כיבה את אחד הפחים שהבעירו בהפגנת העדה האתיופית. ספג דחיפות וקללות בתגובה. "כפויי טובה. סבא שלי העלה אתכם מאתיופיה"

. שוטר נפצע בינוני במחלף אולגה בחדרה מאבן שיידו לעברו. הוא איבד את הכרתו ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. הערב השתמשה המשטרה בגז מדמיע כדי לפזר מפגינים ליד תחנת זבולון במפרץ חיפה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חוצפה ועזות פנים ממדרגה ראשונה

    לשלול לכל העגה האתיופית כל זכויותיהם במדינה שום תקציב שום סיוע
    חבורת בהמות אפי' לא

    בבב |
    הגב