מחאת האתיופים יוצאת משליטה: פצועים וזיקוקים

בני העדה האתיופית הפגינו הערב (שני) במספר מוקדים ברחבי הארץ במחאה על הרג בן העדה סלמון טקה בן ה-19. המפגינים הבעירו צמיגים ופחים וחסמו צירי תנועה מרכזיים. פקקי ענק נרשמו בכביש החוף. תיעוד

בני העדה האתיופית מפגינים הערב (שני) במספר מוקדים ברחבי הארץ במחאה על הרג בן העדה סלמון טקה בן ה-19. המפגינים הבעירו צמיגים ופחים וחסמו צירי תנועה מרכזיים. פקקי ענק נרשמו בכביש החוף.

במהלך מחאה המתקיימת מול תחנת משטרת זבולון, החלו מאות מפגינים ליידות אבנים, בקבוקים וזיקוקים לעבר השוטרים הנמצאים במתחם וכתוצאה מכך 3 שוטרים נחבלו בפניהם ובגופם ומקבלים כעת טיפול רפואי.

המשטרה פיזרה את המתפרעים לאחור ע״י שימוש ברימוני הלם, בשל האלימות והסיכון כלפי השוטרים כאמור.

בשעה זו, כוחות משטרה ערוכים במקום למניעת פגיעה בסדר הציבורי, בנפש וברכוש. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר ונפעל נגד אלימות מכל סוג שהיא כמו גם נגד כל ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים.

השוטר היורה נמצא במעצר בית ומתחזקת ההערכה שהוא ירה לעבר הרצפה והקליע ניתז לכיוונו של טקה. ממצאי החקירה עד כה העלו שהירי כפי שבוצע היה שגוי.

"משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטראגי", אמר היום מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן לסגל הפיקוד של מחוז חוף, בהמשך לאירוע אמש בקריית חיים. "מדובר באירוע שתוצאותיו קשות, ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה כבר אמש חקירת מח"ש".

עוד ציין מ"מ המפכ"ל: "המשטרה היא חלק מהחברה הישראלית על כל גווניה. אנו נמצאים בקשר רצוף עם גורמי הקהילה גם ברגעים קשים אלו ונעשה כל מאמץ להמשך הדרך המשותפת. הקשר שמשטרת ישראל בונה ומטפחת בשנים האחרונות עם קהילת יוצאי אתיופיה במגוון צעדים ותהליכים המתבצעים בתוך הארגון ומחוצה לו, הוא משמעותי, חשוב וחיוני לכל הצדדים ועלינו לשמר את ההישגים המשמעותיים שהושגו.

"אני קורא לאיפוק ולאחריות ואף להימנע משיח מתלהם", המשיך ניצב כהן. "יש לאפשר לגוף החוקר (מח"ש) למצות את החקירה עד תום. בנימה אישית, אני פונה להנהגת קהילת יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתה לרסן את הלהט ועוצמת הרגשות במטרה להמשיך ולקדם תהליך מרכזי וחשוב של שילוב הידיים בין הקהילה לבין השוטרים, לשם חיזוק וקירוב העשייה המשותפת והשירות המשטרתי הניתן לקהילה יקרה זו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *