מחזה מבהיל: הצדיק שנגלה למקובל מטבריה

המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה ערך תיקון חצות לפני חודשיים על רון קובי. לפתע קם ממיטתו ואמר לתלמידיו: "בא לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה ואמר לי זה יסודר אל תדאג". צפו

הבוקר התבשרו תושבי טבריה על ההחלטה הסופית של בג"ץ שראש העיריה המודח רון קובי מודח סופית. אך תיעוד שמפרסמים בני ביתו של הרב קוק מעיד יותר מכל ההשגחה האלוקית שליוותה את תושבי העיר.

לפני כחודשיים ערך הצדיק הרב דב קוק שליט"א תיקון חצות כהרגלו בכל לילה, ולפתע מי שעמד בסמוך שמע איך בכל הפסוקים הרב חוזר ומזכיר את העיר טבריה שקדושתה מתחללת וכו'.

לטענת החסידים, לפתע ארע מחזה מרעיד, הרב שבכה מאין הפוגות באותו תיקון חצות לפתע נשכב על הריצפה ואמר 'אני מקבל על עצמי מסירות נפש, אני לא קם מכאן עד שהכל יסודר'. וכך לפתע הרב נשכב על הריצפה בבכיות.

ולפתע הרב קם בבהלה גדולה, ואמר לסובבים ששהו אז בחדר 'רבותי בא לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה ואמר לי אל תדאג, אני הייתי בטבריה, אני ראש העיר של טבריה, יסודר בשמים, כך אמר לי רבי חיים אבולעפיה, זה יסודר אל תדאג'.

והוסיף הרב ואמר 'להזכיר לכם רבי שמעון בר יוחאי טיהר את העיר טבריה ועשה אותה נקיה והודו לו משמיא, מי שבא לטמא את טבריה הוא שונא את רבי שמעון בר יוחאי ורבי שמעון בר יוחאי שונא אותו, הוא שונא את רבי עקיבא בן יוסף, הוא שונא את רבי חייא ובניו , הוא שונא את הרמח"ל, והוא שונא את רבי חיים אבולעפיה, כך אמר לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה – זה מסודר'.

והמשיך הרב ואמר "נדבות פי רצה נא ה' ומשפטיך למדני" – 'עכשיו אני כבר יותר רגוע, אין לי כח לבכות, כך אמר לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה שנשכבתי על הריצפה, אל תדאג זה מסודר בשמים, אני ראש העיר של טבריה וזה מסודר בשמים'.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הוא; רשע מרושע וטיפש מטופש... כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד', כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ, מזרע עמלק.... כן יאבדו כל אויבך ד' ....... וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה וגו' ....

    הוא; רשע מרושע וטיפש מטופש…
    כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד', כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ,
    מזרע עמלק….
    כן יאבדו כל אויבך ד' …….
    וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה וגו' ….

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד', כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ, יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן. זה סופך, הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ.

    כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד', כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ, יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן. /// סופו של כל רשע מסריח מטומאה וכפירה, שיצא כנגד תורת ישראל כנגד שבת קודש, כנגד בני הישיבות, והרבנים. הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ, ייאלה קיישטה מכאן חזרה לתל אביב, עשית עינו סיבוב פוליטי, הבאת שנאת חינם בעם, הבאת כאוס בטבריה, יצאת נגד השבת, נגד הדעת, נגד הסכל, יצאת והוצאת דיבה כנגד לומדי התורה, זה סופך, הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ.

    אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ. אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ. אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ. אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ. אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ. אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ. אֹיְבֶיךָ... |
    הגב
  3. סופו של כל רשע היוצא כנגד תורת ישראל בני הישיבות, והרבנים. ייאלה קיישטה מכאן חזרה לתל אביב עשית עינו סיבוב פוליטי, הבאת שנאת חינם בעם,הבאת כאוס בטבריה, יצאת והוצאת דיבה כנגד לומדי התורה, זה סופך.

    ן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד', כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ, יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן.

    כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד', כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ, יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. אם יש קיבוצים שלא יודעים מה זה יום כיפור, לא יודעים מה זה שבת ולא יודעים מה זה מקווה ומה זה צניעות. מגדלים שפנים וחזירים. יש להם קשר עם האבא שלהם? ... מערך? מערך זה דבר קדוש? הם ניתקו את עצמם מכל העבר שלנו ומבקשים תורה חדשה. אם אין שבת ואין יום כיפור, אז במה הוא יהודי כשאין להן קשר עם היהדות?

    רבן שמעון בן גמליאל אומר משום ר' יהושע: מיום שחרב בית המקדש אין לא יום שאין קללתה מרובה משל חברתה, המלחמה לא התחילה עכשיו ולא נגמרה עד ביעת המשיח רח"ל.

    רבותי, אנו חיים בתקופה איומה ונוראה, מהתחלת שנת "תש"פ" אין לך יום שאין קללתו מרובה משל חברו רח"ל. כל המלחמות והתהפוכות לא התחילו היום. זה התחיל עוד לפני המלחמה העולמית הראשונה, שעד היום לא נשקטה, ורק הקדוש-ברוך-הוא יודע מה עוד צפוי. כל המדינות מתחזקות, כל אחת ונשקה בידיה, אבל אנחנו, עם ישראל, ככבשה אחת בין שבעים זאבים"

    אבל, יש דבר אחד שצריך לחזק אותנו, וכל יהודי באשר הוא, יותר מהנשק החזק ביותר, יותר מן המדינות הגדולות והעצומות ביותר, – היהודי השומר על יהדותו והאשה השומרת על צניעותה חזק חזק חזק חזק, הוא יותר מהכל.

    "מהו סוד קיומנו?"

    אין זאת, אלא שאת היהודי לא ניתן להשמיד. יהרגו אותו, אבל בניו ימשיכו לדבוק בתורה. כל זמן שהיהודי לא מנתק מורשת אבותיו, הרי הוא קשור עם התנאים וכל הצדיקים, עם אברהם יצחק ויעקב, הם חייו. העולם כולו יאבד, אך היהודי יחיה לעד, כל עוד הוא מחזיק בדרך אבותיו, ולא מחפש חכמות ואידיאולוגיות זרות.

    אנחנו עומדים וקיימים. מהו הסוד בזה?… התשובה הינה כיון שאנחנו יהודים, אני יהודי ואני חזק יותר מהם. גם אם יהרגו אותי, אבל בניי יישארו בחיים, ואם לא בניי אז בניהם של היהודים האחרים. כיון שכן, קיומי הוא לעולם. זהו סוד קיומו של העם היהודי. אני לא ניתקתי מורשת אבותיי… אני אלך בדרך האבא, בדרך הסבא ובדרך הסבתא… אני אלמד את חוכמתי שלי, את הקולטורא שלי".

    כאן המקום לשאול את היהודי שאינו מקיים מצוות, רחמנא ליצלן: אתה גם יהודי, אתה נימול, אבל אתה יודע את הקולטורא שלך? מה הקולטורא שלך? אנגלית? זה הקולטורא שלך? … אתה פותח את החומש, אתה יודע פירוש המילות?

    אם יש קיבוצים שלא יודעים מה זה יום כיפור, לא יודעים מה זה שבת ולא יודעים מה זה מקווה ומה זה צניעות. מגדלים שפנים וחזירים. יש להם קשר עם האבא שלהם? … מערך? מערך זה דבר קדוש? הם ניתקו את עצמם מכל העבר שלנו ומבקשים תורה חדשה. אם אין שבת ואין יום כיפור, אז במה הוא יהודי כשאין להן קשר עם היהדות? נמצא שהמתנתקים מעברו היהודי של עם ישראל, הרי הם מכחידים את קיומו, ואלו ששומרים את תורת ישראל הם המנציחים את עם ישראל לעולמים. התורה הקדושה אומרת: 'כי היא חוכמתם ובינתכם לעיני העמים' ומעידה שהתורה היא חוכמת היהודים בעיני האומות.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב