מחקרים מלמדים: האומיקרון לא פוגע בריאות

הגרדיאן מדווח הבוקר על כמה מחקרים שפורסמו לאחרונה שמהם עולה כי אומיקרון נוטה לתקוף יותר את הגרון מאשר את הריאות, מה שלדעת מדענים עשוי להסביר מדוע הווריאנט מידבק יותר – אך פחות קטלני מקודמיו

הגרדיאן מדווח הבוקר על כמה מחקרים שפורסמו לאחרונה שמהם עולה כי אומיקרון נוטה לתקוף יותר את הגרון מאשר את הריאות, מה שלדעת מדענים עשוי להסביר מדוע הווריאנט מידבק יותר – אך פחות קטלני מקודמיו.

"מה שהופך את האומיקרון לשונה מהגרסאות הקודמות הוא הסיכוי שאין ביכולתו להדביק סוגי תאי גוף שונים", מתארת דינן פילי, פרופסור לווירולוגיה באוניברסיטת קולג' שבלונדון. "למעשה, נראה שעיקר ההדבקה שלו היא באזור דרכי הנשימה העליונות בתאי הגרון. במחקרים ניתן לראות שהוא מתרבה בתאי הנשימה העליונים בקלות רבה יותר מאשר בתאים שנמצאים בעומק הריאה".

במחקרים ניתן לראות שהוא מתרבה בתאי הנשימה העליונים בקלות רבה יותר מאשר בתאים שנמצאים בעומק הריאה"

בגרדיאן מנתחים וכותבים כי אם המחקרים אכן נכונים והאומיקרון מקונן בעיקר בתאי הגרון – זה מה שהופך אותו למידבק יותר ופחות קטלני. "המחקר מראה שהאומיקרון מוביל למחלה פחות חמורה בעכברים", מסביר פרופ' ג'יימס סטיוארט מאוניברסיטת ליברפול שמגלה כי עכברים שנדבקו באומיקרון איבדו פחות ממשקלם ולא סבלו מעומס ויראלי גבוה או בדלקת ריאות חמורה. "זה חלק אחד מהפאזל", מסכם פרופ' סטיוארט. "האינדיקציות המוקדמות הן שיש לנו חדשות טובות, אבל זה לא מספיק כדי להסיר את ההגנות. יש מקרי מוות מאומיקרון, אז אסור שכולם יקרעו את המסכות ויתחילו לחגוג".

"יש סבירות ריאלית שהמגיפה תהפוך אנדמית גם במדינה שלנו", אמר ובר לעיתון Welt am Sonntag.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *