מחקר חדש בביה"ח 'מעיני הישועה' שופך אור על מידת ההדבקות מקורונה אצל ילדים

נבדקו 110 משתתפים מ- 14 משפחות שחולקו ל-3 קבוצות

מחקר שנערך בבית החולים מעיני הישועה נועד לבדוק עד כמה ילדים הם מפיצי קורונה לעומת מבוגרים.

מהתוצאות שהיו במחקר ניתן לראות כי ילדים במשפחות שהיה בהן חולה קורונה ושהו עימו בבידוד נדבקו פחות מהמבוגרים במשפחה. רק 15 אחוז מבני 0 עד 11 שנים נדבקו בקורונה, לעומת 66 אחוז מהמבוגרים בני 18 ומעלה, ששהו בקרבת חולה מאומת.

כל זאת מתרחש על רקע ההתלבטות הקשה האם לפתוח את מערכת החינוך לילדים או שמא זה יכול להיות מאוד מסוכן עקב החשש מהדבקות.

בסך הכל נבדקו 110 משתתפים מ- 14 משפחות שחולקו ל-3 קבוצות: מבוגרים בגיל 18 שנים ומעלה, ילדים בני 12-17 שנים וילדים בני 0-11 שנים. לכל המשתתפים נלקחה בדיקת PCR לקורונה מדרכי הנשימה.

ניתוח התוצאות הראה הבדלים בולטים בין שלוש הקבוצות. שיעור הדגימות החיוביות היה 66 אחוז בקבוצה הראשונה, 38 אחוז בקבוצה השנייה ובקבוצה השלישית רק 15 אחוז. ההבדלים בין הקבוצות היו משמעותיים מבחינה סטטיסטית.

המחקר נעשה בראשותו של פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים במעייני הישועה ובשיתוף עם רופאי ילדים העובדים במרפאות בבני ברק:

"התוצאות הללו מלמדות כי גם בתנאי מגורים צפופים, המחקים במידה מסוימת את האינטרקציה בין הילדים בבתי ספר, שיעור ההעברה לילדים ושיעור נשאות בקרב גילאי הגן והכיתות הנמוכות בבתי הספר, נמוכים יותר בהשוואה למבוגרים מבני המשפחה".

המחקר גם בדק את האגף למיילדות במעייני הישועה, כאשר נבדקו גם יולדות ללא סימפטומים ובמקביל ילדים מבני ברק שביקרו בחדר המיון לילדים בבית החולים שגם הם היו ללא סימפטומים.

הממצאים היו מאוד מענינים: שלושה אחוז מהיולדות נשאו את הנגיף, בהשוואה לכאחוז אחד מהילדים. החוקרים הסיקו כי ניתן להניח שנשאות הנגיף פחות שכיחה אצל ילדים בהשוואה לאימהותיהן.

לסיכום אומר פרופ' סומך:

"התוצאות הללו, למרות שאינן בודקות במישרין את יכולת העברת הנגיף במוסדות החינוך, מחזקות את ההנחה כי למרות שילדים בבני ברק נדבקים בנגיף הקורונה, ככל הנראה הם אינם הגורם הדומיננטי בהעברת נגיף הקורונה באוכלוסייה.

מחקרלמרות זאת – המעורבות הקיימת של הילדים בצברים במשפחות מראה את הצורך בזהירות ובהדרגתיות בפתיחת מוסדות החינוך באוכלוסיות עם שיעורי הדבקה גבוהים, תוך מעקב וניטור שיבחן האם פתיחת מוסדות חינוך תגרום להעלאה של שיעור הנשאות בקרב הילדים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *