מחקר חדש: הקורונה הרבה יותר מסוכנת מהשפעת

נזק נרחב לכלי הדם

ממצאים החדשים פורסמו בכתב העת הרפואי ניו אינגלנד ג'ורנל, לפיהם הקורונה אינה עוד סוג של שפעת כפי שיש כאלו שניסו להרגיע את הציבור, אלא המדובר בנגיף הרבה יותר מסוכן וקטלני.

בממצאים שנמצאו מנתיחות גופותיהם של חולי קורונה שנפטרו מהמחלה, גילו כמויות עצומות של קרישי דם שנוצרו בכלי הדם בריאות, והופעתם של כלי דם חדשים שנוצרו אצלם ושלא אמורים להימצא בגוף.

מסתבר, כי בנוסף להרס האיברים, התהליך הדלקתי הסוער בגוף כתוצאה מהדבקה בנגיף, גורם לתהליך אותו כינו "שלב וסקולרי", בו מתרחש נזק נרחב לכלי הדם והיווצרותם של קרישי דם החוסמים את מעבר החמצן.

החוקרים מצאו כי בכלי הדם הגדולים שבריאות, מספר קרישי הדם היו דומים בריאותיהם של חולי קורונה וחולי שפעת. אולם בקרב החולים שנפטרו מנגיף הקורונה, נמצאה כמות קרישי דם גדולה פי 9 בעורקים הקטנים ביותר בריאות, בהן מתבצע חילוף הגזים בריאות.

בהמשך, חיפשו החוקרים האם קיימים הבדלים גנטיים אצל חולי קורונה שלקו במחלה קשה, לבין אחרים שאצלם המחלה נותרה קלה או בינונית, אך לא מצאו כאלה. על פי הידוע כיום, בסיכון מוגבר למחלה קשה נמצאים קשישים ובמיוחד אלה הסובלים ממחלות רקע הכוללות יתר לחץ דם, סוכרת, אסתמה, השמנת יתר ועישון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *