מחקר מדאיג מאוד: הסכנה הגדולה למחלימי הקורונה

מחקר שבוצע על 7.5 מיליון בני אדם, בדק את ההשפעות הכרוניות (לאורך שנה) של תחלואה מנגיף הקורונה על מערכת הלב וכלי הדם. מהמחקר עולה כי למחלימי קורונה יש סיכון מוגבר למגוון תופעות, כולל התקפי לב

מחקר שבוצע על 7.5 מיליון בני אדם, בדק את ההשפעות הכרוניות (לאורך שנה) של תחלואה מנגיף הקורונה על מערכת הלב וכלי הדם. מהמחקר עולה כי למחלימי קורונה יש סיכון מוגבר למגוון תופעות, כולל התקפי לב, מיוקרדיטיס, שבץ מוחי, תסחיף ריאתי, הפרעות קצב, דום לב פתאומי – ועוד.

במחקר בו התגלו כ- 150 אלף מחלימי קורונה בדק סיבוכים קרדיווסקולריים שנה אחרי החלמה, ומצא שמחלימים נמצאים בסיכון גבוה משמעותית לסיבוכים קרדיווסקולריים, בין היתר: שבץ, אירוע לבבי, מיוקרדיטיס, אי ספיקת לב, תסחיף.

ככל שהמחלה החריפה הייתה קשה יותר, כך גם הסיכון להפרעות קרדיווסקולריות לאורך השנה שלאחר ההחלמה גבר פלאים. רק כדוגמה, בקרב מחלימי קורונה שאושפזו עקב הקורונה במחלקת טיפול נמרץ – בשנה שלאחר ההחלמה היה להם סיכוי גבוה פי 50(!) לסבול מדלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס).

מדובר בחדשות קשות, בייחוד למחלימים. אף אחד לא רצה לסבול מקורונה, אבל כעת צריך להתמודדות עם השלכות ההידבקות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. המחקר הזה יוצא אחרי שכל התופעות האלה דווחו אבל על החיסון.. אז כל מי שיקרה לו עכשיו דבר כזה יגידו זה כי הוא מחלים.... לא מהחיסון.

    .

    . |
    הגב