מחקר ראשון בישראל: נמצא המקור לקורונה בישראל

5% מהחולים גרמו ל-80% מההדבקות כולן

בין הדבקה להדבקה בקורונה משתנה הקוד הגנטי בין בני אדם. מדובר במוטציות קטנות שנותנות לחוקרים מעין בר-קוד שמאפשר לזהות איך הנגיף מתפשט.

רוב ההדבקות בישראל הגיעו מאנשים שנכנסו לישראל מארצות הברית.

על פי מחקר ראשון בישראל {כך מפרסם האתר אן 12}, בדקו את הקוד הגנטי הספציפי פה בישראל של נגיף הקורונה וחיפשו קוד זהה ברחבי העולם וכך הגיעו לארה"ב, שם נמצאה ההתאמה.

החוקרים שבדקו גילו את הממצא הבולט ביותר: 70% משרשראות ההדבקה של הקורונה בישראל מקורן בנגיף שהגיע לכאן מארצות הברית. שאר המקרים הגיעו בעיקרן ממדינות אירופה, ובראשן בלגיה וצרפת.

במהלך המחקר גילו עוד תופעה מעניינת: 5% מהחולים גרמו ל-80% מההדבקות כולן.

עוד אפקט משמעותי להפצת הנגיף היה כמובן לטיסות הרבות שנכנסו לישראל מניו יורק. ההסברים לכך נעוצים בעובדות הבאות: חובת הבידוד על השבים מארצות הברית הוטלה באיחור. ההתנהלות של מי שכן חזר מארצות הברית לישראל תרמה להפצת הנגיף. מהמחקר עולה שחלק מהחוזרים לא הקפידו באופן מלא על הנחיות הבידוד.

לסיכום אומרת ד"ר עדי שטרן, שניהלה את המחקר באוניברסיטת תל אביב: "מה שאנחנו יכולים ללמוד זה שקודם כול יש את החשיבות הגדולה של סגירת הגבולות. אם אנחנו מדברים על מה הלאה – חשוב מאוד לסגור גבולות ברגע שמזהים כניסה של וירוס מבחוץ. והדבר השני, זה באמת היעילות והאפקטיביות של הסגר, שבעצם עשה את שלו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *