מחקר: 75% מבני הנוער בעולם חשים חרדה קיומית ממשבר האקלים

לנוכח הנתונים המדאיגים ובד בבד עם יום הסביבה הבינלאומי חנכה מכללת בית ברל את הפקולטה הראשונה בישראל לטיפול וייעוץ בחרדות ילדים.

כשבכל העולם המודרני מתמודדים עם השאלה איך מסייעים לדור העתיד, בישראל הנושא עדיין לא מטופל אף שנרשמים יותר ויותר דיווחים על מצוקת בני נוער. פתיחת הפקולטה הראשונה בישראל לטיפול, ייעוץ וליווי חינוכי שמטרתה להתמודד עם המצוקות של ילדים ובני נער מהווה בשורה משמעותית.

על פי מחקרים מרחבי העולם, אחוז הילדים שחוששים מהמשבר האקלים כפול מילדי העשור הקודם. להלן כמה דוגמאות ממחקרים וסקרי עומק שנאספו ויוצגו בכנס:

– בבריטניה הראו הנתונים כי 57.3% מהילדים חוששים לגורלם לנוכח המשבר הסביבתי.

– בארצות הברית עלה כי 67% מבני הנוער מודאגים מאוד מהפגיעה באיכות הסביבה והדבר גורם להם לחרדות.

– סקר בינלאומי שנערך בקרב 10,000 בני נוער גילה כי 75% מהם הגדירו את העתיד שלהם כ-"מפחיד ומעורר בעתה"

– 40% מהנשאלים ציינו כי הם חוששים להביא לעולם ילדים

– בשנת 2021, 1.6 מיליון ילדים בעולם השתתפו בפעילות מחאה בנושא סביבתי

כפי שניתן להבין, המצוקה בקרב הדור הבא הולכת וגדלה. כעת, בפעם הראשונה בישראל מוקמת פקולטה ייעודית לטיפול וסיוע למצב המתרגש עלינו.

פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל: "בעת האחרונה אנו ערים לחרדה הולכת וגוברת בקרב ילדים ובני נוער בנושא הסביבתי. לא יכולנו להישאר אדישים למצב הזה. לכן, הקמנו את הפקולטה לטיפול, ייעוץ וליווי חינוכי. אנו קשובים לצרכי בני הנוער ופועלים להציע מגוון של פתרונות למצוקות עמם הם מתמודדים".

ד"ר חנה חימי, ראש הפקולטה הטיפולית: "המשבר לא הולך להיעלם.
אלא לצערי בדיוק ההפך. ילדי העתיד חוששים וחרדים לגורלם ועלינו להתגייס ולסייע להם – וכך נעשה. כחברה, מוטלת עלינו החובה לעשות הכל כדי להבטיח להם שאנו שומרים על הסביבה כדי שיוכלו לחיות בבטחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *