מחריד: כך התעללו שב"כ בניצול הלינץ' כשהוא נגרר עירום על הרצפה

מאות בני אדם הפגינו הערב מחוץ לכנסת במחאה על המעצר והחקירות הקשות אותם עובר העצור. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אופיר סופר, מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן ואבי מעוז. "לעצור באופן מיידי את העינויים בחקירה ולהודיע על העברת החקירה למשטרת ישראל"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו נפגש היום לראשונה עם ניצול הלינץ' סמוך לאריאל בשבוע שעבר. עו"ד קידר פגש את העצור במתקן השב"כ בו מוחזק העצור, ושמע ממנו את גרסתו לאירוע וכן את מה שעובר עליו בחקירות השב"כ וכן פרטים על האירוע הקשה בו הוא נגרר על הריצפה ללא ביגוד.

"הזדעזעתי לגלות כי הוא נמצא במצב נפשי וגופני קשה ביותר", אמר עו"ד קידר לאחר המפגש. לדבריו, "מסתבר כי כל הטענות שנטענו על ידו התבררו כנכונות. נגבתה ממנו תלונה מסודרת על ידי חוקר ואני מקווה מאוד שהדברים ייבדקו בהמשך. לגופו של עניין, נראה על פניו שהאירוע אינו אירוע שהיה צריך להיחקר על ידי השב"כ, אירוע שבינו לבין אירוע ביטחוני אין שום דבר וחצי דבר שכל כולו נוצר והחל ביוזמת הפורעים הערבים שמסתבר שהם מחבלים. על כן אנחנו דורשים הפסקה מיידית של חקירת השב"כ, ועד לאותו מועד לא נמסור את גרסתנו באופן מלא", מסר קידר.

נזכיר כי הבוקר פורסם על התעללות שעבר ניצול הלינץ' בעת חקירתו. על פי הפרסום הוא נגרר עירום על הריצפה בשב"כ, נאלץ לעשות את צרכיו על עצמו, וכן הוא עבר אירוע לבבי במהלך החקירות. פרסום זה, שכאמור אושר על ידי העצור בפגישה עם עו"ד קידר, מצטרף לכך שהעצור נחקר ארבעה חקירות במהלך 24 שעות ללא אפשרות שינה וכן חקירה גם במהלך השבת למרות היותו שומר תורה ומצוות.

בתוך כך, מאות בני אדם הפגינו הערב מחוץ לכנסת במחאה על המעצר והחקירות הקשות אותם עובר העצור. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אופיר סופר, מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן ואבי מעוז. "לעצור באופן מיידי את העינויים בחקירה ולהודיע על העברת החקירה למשטרת ישראל", דרשו המוחים מהשב"כ

כזכור, העצור, נשוי, בשנות הארבעים לחייו, ללא עבר פלילי, אב ל-3 ילדים בגילאים 3,5, ו-6, בוגר שרות צבאי בחיל הים, נעצר ביום רביעי האחרון בשעות הצהרים, לאחר שהגיע למשטרת אריאל להגיש תלונה על הלינץ' הקשה שעבר יחד עם עוד קבוצת ילדים בסמוך לגדר העיר אריאל. לתדהמתו הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ תוך שנאסר עליו לפגוש בעו"ד עד היום. בימ"ש השלום באשקלון, האריך את מעצרו עד ליום רביעי הקרוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *