"מחר בבוקר אברך הגומל": החרדי שברגע האחרון לא עלה על טיסת המוות מתרגש

משלחת זק"א תצא בחצות לאתיופיה לאיתור גופות הישראלים. הבוקר התרסק מטוס לאחר שהמריא מנמל התעופה באדיס אבבה. ישראל מוזסון ושרגא ישראל, חרדים, יזמים ישראלים בתחום התשתיות והחקלאות אמורים היו להיות על הטיסה שהתרסקה אולם רק בנס נשארו בישראל

משלחת זק"א תצא בחצות לאתיופיה לאיתור גופות הישראלים. הבוקר התרסק מטוס לאחר שהמריא מנמל התעופה באדיס אבבה. 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות נספו, איש לא ניצל, בין ההרוגים שני ישראלים.
 
שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה יצאו הלילה בחצות בטיסה ישירה לאתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, תיעוד וזיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות.

מרגע קבלת ההודעה מטה זק"א היה בקשר רציף עם משרד החוץ, הקונסוליה הישראלית באדיס אבבה, ושליח חב"ד באתיופיה הרב אליהו חביב.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה".

ישראל מוזסון ושרגא ישראל, חרדים, יזמים ישראלים בתחום התשתיות והחקלאות אמורים היו להיות על הטיסה שהתרסקה אולם רק בנס נשארו בישראל. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר מוזסון כי "העיכוב שמאוד ביאס אותנו, הוא התברר כעיכוב שהציל חיינו".

לדבריו. "בזכות זה אני יכול לדבר איתך היום. הבוקר באמצע בפגישה עסקית קיבלתי את ההודעה על כך שהטיסה התרסקה על אדמת אפריקה, של ולאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה". עוד הוסיף כי "אני לא מעכל שאני בחיים ואני פה איתכם, מחר בבוקר להגיד הגומל בבית הכנסת בירושלים".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא מברכים הגומל כיון שלא היו במקום סכנה אלא צריכים להודות לה'

    לא מברכים הגומל כיון שלא היו במקום סכנה אלא צריכים להודות לה'

    אליהו |
    הגב
  2. אסור להם לברך ברכת הגומל זה ברכה לבטלה ממש

    .

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב