מחר בבוקר: העליון ידון בפסילת בן ארי

מחר בתשע: בית המשפט העליון ידון בבקשת התנועה הרפורמית לפסול את ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר

 

מחר (חמישי) בשעה 9:00 בבוקר, יתקיים בבית המשפט העליון דיון בערעורם של התנועה הרפורמית, ח"כ סתיו שפיר וסיעת מרצ על החלטתה של ועדת הבחירות שלא לפסול את מועמודתם של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר; זאת לאחר שוועדת הבחירות המרכזית דחתה כאמור את העתירה ואישרה את מועמודתם של בן ארי ובן גביר.

בנוסף, בשעה יתקיים ערעורה של רשימת רע"מ-בל"ד על החלטת ועדת הבחירות לפסול את השתתפותה בבחירות, לאחר שבן גביר ובן ארי עתרו לפסלם.

יצויין כי במהלך היום (רביעי) התקיים דיון הערעור בבקשת בן ארי ובן גביר, אליהם הצטרפו סיעות הליכוד, הימין החדש והבית היהודי לפסול את רשימת חד"ש-תע"ל בראשותו של אחמד טיבי. במהלך הדיון הציג בפני השופטים עוה"ד בן גביר התבטאויות רבות של חברי הכנסת הערבים המלמדים על תמיכה בפעילות ארגוני טרור כנגד מדינת ישראל, ועל שלילת אופייה היהודי של המדינה.
כך למשל בנוגע לחבר הכנסת איימן עודה הובאה אמירתו לפיה הוא "אינו יכול לצאת נגד פגיעה בחיילים". אמירה נוספת שהובאה היא של אוסאמה סעדי, מספר 4 ברשימה, שסירב לגנות את רצח הזוג הנקין הי"ד, ואמר כי "אנחנו בעד מאבק פלסטיני עממי ונגד פגיעה בחפים מפשע. את הפיגוע בתל אביב גינינו כי זה טרור. ביו"ש יש מתנחלים כובשים ושם זה שונה".

עו"ד איתמר בן גביר אומר לקראת הדיון מחר כי "אנו מקווים כי בית המשפט יעשה מחר את הצדק וידחה את הבקשה לפסול אותי ואת ד"ר בן ארי על הסף. כל בר דעת מבין כי מדובר בעתירה מגוחכת, עתירה שבאה הובאו אמירות חלקיות וקטועות, המהוות נסיון של הרפורמים להשפיע על דעת השופטים באופן פסול. שופטי בית המשפט העליון צריכים להבהיר: לאוהבי ונאמני מדינת ישראל יש מקום בפרלמנט הישראלי, ולתומכי הטרור שתומכים ברצח מתיישבים אין – לא בכנסת, ולא בארץ".

ד"ר מיכאל בן ארי, תוקף את היועץ המשפטי לממשלה שהמליץ לפסול אותו ואומר כי "נציג היועץ המשפטי לממשלה טען היום שוב בדיון כי לא קיימת 'מסה קריטית' באשר לטיבי, עודה וחבריהם. הוא כמובן מתעלם מעשרות הציטוטים אותם הבאנו, בהם אומרים עודה, טיבי, סעדי, עופר כסיף ושאר חברי הרשימה בריש גלי: 'אנו תומכים בארגוני טרור הפועלים נגד המדינה ושוללים את זהותה היהודית', ואילו לגביי, אדם ששירת בצה"ל ונפצע במהלך פעילות צבאית ממליץ מנדלבליט לפסול. את המחבלים של חד"ש-תע"ל יש לפסול, ולנאמני המדינה היהודית יד לאפשר התמודדותם לאלתר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *