מחר יחל השלב הראשון של ההסדרה בעזה

לפי דיווח מהבוקר, יוכנסו לרצועה דלק עבור תחנת הכוח וכמות גדולה יותר של סחורות. כמו כן ייגדל מרחב הדיג. בתמורה – תופסק האלימות בגבול ושיגור בלוני התבערה

העיתון א-שרק אל-אווסט, היו"ל בלונדון, מדווח הבוקר כי השלב הראשון של ההסדרה בין ישראל לחמאס בעזה – יחל מחר. לפי הדיווח, בשלב הראשון ייכנס הכסף הקטרי בסך 30 מיליון דולר ודלק עבור תחנת הכוח.

עוד דווח כי יוגדל מרחב הדיג ל-15 מייל ותגדל כמות הסחורות הנכנסות לעזה. בתמורה, על פי העיתון, תופסק האלימות בגבול הרצועה ויופסקו שיגורי בלוני התבערה. אם השלב הראשון יצליח, יחל דיון בעסקת חילופי השבויים, הקמת מעבר בין יהודה ושומרון לרצועה והקמת נמל ימי בעזה.

יצוין כי הבוקר נפתחו המעברים לרצועה לראשונה מאז סבב הלחימה בשבוע שעבר. מדובר במעבר ארז המיועד למעבר בני אדם ולמעבר כרם שלום המיועד להעברת סחורות. מעברים אלו נסגרו בשל ירי הרקטות של ארגוני הטרור לעבר שטח ישראל.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, דיווח אמש כי המשלחת המצרית שעזבה שלשום את רצועת עזה, ביקשה מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי לשמור על רגיעה בגבול בימים הקרובים. על פי הדיווח, המשלחת צפויה לדלג בין ישראל לעזה, בין השאר כדי להבטיח שישראל מחויבת ליישם את הבנות הרגיעה ולעקוב אחר המתרחש. גורמים בעזה אמרו כי ארגוני הטרור רואים בסוגיית המענק הכספי מקטר קריטריון מרכזי לבחינת מחויבותה של ישראל ליישום ההבנות.

ביום שישי נהרג פלסטיני במהומות בגבול בין רצועת עזה לישראל. כ-7,000 פלסטינים הגיעו להפרות הסדר בכמה מוקדים לאורך הגבול ודווח גם על 24 פצועים. בנוסף, פרצו שלוש שריפות בעוטף עזה כתוצאה מנפילת בלוני תבערה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *