מטח כבד לעבר הדרום, צה"ל ממשיך לכתוש בעזה

בשעה האחרונה נשמעו אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון וקריית מלאכי. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהירי. צה"ל תקף מספר בנינים והרס תשתיות כבישים בהם נתגלו מנהרות.

בשעה האחרונה נשמעו אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון וקריית מלאכי. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהירי. צה"ל תקף מספר בנינים והרס תשתיות כבישים בהם נתגלו מנהרות. במקביל, בלבנון מדווחים על ירי של אלטילריה של צה״ל לעבר ״ביוב״ במרג׳עיון.

הלילה נורו מטחי רקטות כבדים נלעבר גוש דן, השפלה והדרום, לאחר שחמאס איים לשגר טילים כנקמה על הפגיעה באנשיו ובמבני מגורים ברצועת עזה. במהלך הלילה תקף צה"ל את ביתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, אך הוא לא היה בבית בזמן התקיפה. ישראל המשיכה לתקוף את מערך המטרו של חמאס, ופגעה ב-45 משגרים :

הבוקר תקף צה"ל ברצועה, בין היתר 11 משגרי רקטות בסג'עיה וחאן יונס וכן חולייה שהותקפה בזמן ששיגרה רקטות בחאן יונס. עוד הותקף מחסן אמצעי לחימה שמוקם בבית של פעיל חמאס במחנה המרכז בעזה. בנוסף תקף מטוס קרב את ביתו של מג"ד כפר ג'בליה של חמאס, שממנו פעלה "תשתית צבאית לניהול לחימה", כך על פי דובר צה"ל. בנוסף, צה"ל הפיץ סרטון של מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק, שהחליטו לוותר על תקיפה ברגע האחרון לאחר שזיהו ילדים באזור היעד.

‏בני גנץ: למעלה מ-1000 יירוטים רשמה כיפת ברזל מתחילת המבצע. מעל 1000 רקטות שהיו אמורות לנחות בריכוזי אוכלוסייה יורטו. ההחלטה האמיצה של חברי, שר הביטחון לשעבר ‎עמיר פרץ לקדם את פיתוחה, שינתה את זירת הלחימה. היום בדרך לדיון הקבינט ביקשתי שוב להודות לו בשמי ובשם כל אזרחי ישראל.

לקראת ישיבת הקבינט קורא חבר ועדת חוץ וביטחון ניר ברקת (ליכוד) לראש הממשלה להמשיך את המבצע בעזה נגד החמאס בסרטון שפרסם אמר ברקת: "אסור לנו לעצור! אנחנו חייבים להמשיך את המבצע ולהנחית על חמאס מכת מחץ.

‏דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן על תרגיל ההטעיה במסגרתו פורסם בתקשורת הזרה על כניסה קרקעית של צה"ל לעזה: "סיימתי אתמול תחקיר נוקב בעניין הזה. זו טעות בתום לב שהתבצעה על ידי אחד מקציניי. לא הייתה שום כוונת מכוון להטעות" .

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הוא מוטרד מאוד מההתקפות האוויריות שביצעה ישראל ברצועת עזה, שבמסגרתן נהרס מבנה רב קומות שבו פעלו כלי תקשורת זרים. גוטרש הוסיף כי הוא נחרד מהמספר ההולך וגדל של האזרחים שנפצעו ונהרגו בעקבות התקיפות :

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *