"מיהרו לדווח ראשונים": כתב אישום נגד חיילים שהדליפו מידע סודי מהצבא

בתום חקירה משותפת למשטרת-ישראל, צה"ל ושב"כ, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתבי אישום נגד בגיר וקטין בפרשה של החזקה, איסוף, מסירה ופרסום של ידיעות סודיות ביותר. הפרשה הותרה היום לפרסום מוגבל. כתבי האישום הוגשו על ידי עורכי הדין יוני חדד ומורן אשול לביהמ"ש מחוזיים

כתבי אישום נגד בגיר וקטין בפרשה ביטחונית הכוללת עבירות של פרסום ידיעות סודיות ביותר.

בתום חקירה משותפת למשטרת-ישראל, צה"ל ושב"כ, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתבי אישום נגד בגיר וקטין בפרשה של החזקה, איסוף, מסירה ופרסום של ידיעות סודיות ביותר. הפרשה הותרה היום לפרסום מוגבל. כתבי האישום הוגשו על ידי עורכי הדין יוני חדד ומורן אשול לביהמ"ש מחוזיים. 

החקירה החלה לפני מספר שבועות בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות, כפי שהתגלה בשב״כ, מהם התעורר חשד לפרסום ידיעות סודיות ביותר. החקירה המשותפת נערכה בשבועות האחרונים על ידי משטרת ישראל – יאחב"ל להב 433, היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ) של המשטרה הצבאית החוקרת ושירות הביטחון הכללי, בליווי מחלקת ביטחון מידע בצה״ל וגורמי ביטחון נוספים.

במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים, חיילים ואזרחים, אחד מהם קטין (על סף בגירות), בחשד לעבירות ביטחון שמהותן פרסום ידיעות סודיות ביותר. ב- 24.5.2022 נעצרו חשודים בביצוע העבירות, וכיום מוחזקים שלושה מהם במעצר, שני אזרחים (האחד בגיר והשני קטין) וחייל בשירות חובה.

היום הוגשו שני כתבי אישום בפרשה. כתב אישום אחד הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הנאשם הבגיר, ששירת כחייל סדיר ומילואים ביחידה באמ"ן. כתב אישום זה מייחס לנאשם ריבוי עבירות של השגה, איסוף, רישום והחזקה של ידיעות סודיות, וכן ריבוי עבירות של מסירת ידיעות סודיות.

כתב אישום שני הוגש לבית המשפט המחוזי נגד הנאשם הקטין, ובו מיוחס לו כי קיבל מהנאשם הבגיר ומחייל סדיר נוסף, המשרת באמ"ן, ידיעות סודיות. כן מיוחס לנאשם הקטין כי שיתף את מכריו בידיעות סודיות שהחזיק, ואף פרסם חלק מהן ברבים במרחב המקוון לקהל נרחב ובלתי מסוים. גם נאשם זה הועמד לדין בגין ריבוי עבירות של החזקת ידיעות סודיות ומסירת ידיעות סודיות.

עניינו של החייל הסדיר הנוסף, שנחשד כאמור במסירת ידיעות סודיות לנאשם הקטין, מטופל בימים אלה על ידי התביעה הצבאית, ואף הוא נתון במעצר. בד בבד עם הגשת כתבי האישום הוגשה היום גם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שני הנאשמים.

כמפורט בכתבי האישום ובבקשות המעצר, נגרם סיכון ביטחוני חמור ביותר ונרחב כתוצאה מן העבירות שביצעו הנאשמים, וכן נגרם נזק ביטחוני חמור בפועל. הערכת הסיכון נסמכת על חוות דעת מומחים לביטחון מידע מקרב גורמי הביטחון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *