מיום ראשון: ביטול חובת עטיית מסכות

לאור הירידה בתחלואה: החל משבוע הבא תבוטל חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי. מערכת החינוך תשוב לפעילות מלאה ביום ראש

לאור הירידה בתחלואה: החל משבוע הבא תבוטל חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי. מערכת החינוך תשוב לפעילות מלאה ביום ראשון. לאור הירידה באחוזי התחלואה – 80 חולים ליום בלבד, במשרד הבריאות יביאו לממשלה את ההחלטה להסיר את המסכות במרחב הציבורי. – בכירי המשרד מבינים שאין כל הצדקה אפידמיולגית לעטיית מסכות באוויר הפתוח.

במקביל, משרד הבריאות יביא הערב לאישור הממשלה מתווה חדש לפתיחת כלל הכיתות וביטול הקפסולות תוך הפעלת מתווה ״מגן חינוך מותאם״.

במסגרת זו, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

משרד הבריאות עוקב באופן רציף אחר נתוני התחלואה במדינה ומגבש את החלטות המדיניות בעקבות מדדים אלו. כעת, משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה במסגרת "מגן חינוך מותאם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *