מיכל צ'רנוביצקי: "אני משמיעה את קולן של הנשים החרדיות"

"היום אתם תקבעו אם נשבור את תקרת הזכוכית!", כך פנתה מיכל צ'רנוביצקי, יו"ר התא החרדי במפלגת העבודה למתפקדי העבודה החרדים בדף הפייסבוק

"היום אתם תקבעו אם נשבור את תקרת הזכוכית!", כך פנתה מיכל צ'רנוביצקי, יו"ר התא החרדי במפלגת העבודה למתפקדי העבודה החרדים בדף הפייסבוק. בפריימריז בעבודה ייבחרו עשרות אלפי המתפקדים את מועמד המפלגה, והסיכוי של מיכל שואף לאפס לאור הסקרים הלא מחמיאים.

"כאשה חרדית", כתבה מיכל למתפקדים, "ההתמודדות במפלגת העבודה לא הייתה פשוטה עבורי. שילמתי ועוד אשלם מחירים אישיים על העמדות שעליהן הצהרתי במהלך הקמפיין הזה".

"אבל", היא מדגישה, "אני משמיעה את קולן של הנשים החרדיות שדורשות את מקומן ואת קולם של החרדים החדשים והצעירים שרוצים להשתלב בחברה הישראלית וכבר לא מצביעים אוטומטית למפלגות החרדיות".

"אני מבקשת מכם שתצביעו עבורי ויחד נעשה שינוי אמיתי. סיכמה מיכל צ'רנוביצקי יו"ר התא החרדי במפלגת העבודה את בקשתה.

רפי פרלשטיין, עיתונאי חרדי פרסם פוסט בפייסובק בו הוא ביקש מהמתפקדים לבחור  במיכל, "חברות וחברי מפלגת העבודה כאן בפיד, היי, יש לי בקשה אישית אליכם ואליכן: הצביעו היום למיכל צ'רנוביצקי. תנו יד למהפכה".

את מיכל הכרתי לפני 4 שנים. היא מנהיגה ברמ"ח ושס"ה, היא נמצאת שם תמיד. בכל מקום, בכל מאבק, בכל צומת. תמיד. היא הכי ראויה שיש ואנחנו חייבים אותה בכנסת. צעירים שכמוני לעולם לא יצביעו למפלגה חרדית. הפוליטיקה החרדית הדיקטטורית לא סופרת אותי ושכמותי, אלא מייצגת בעיניי את כל מה שרקוב בחרדיות, והלוואי ויום אחד היא תיעלם מהעולם.

במדינת ישראל, כמו בארה"ב, החרדים צריכים להשתלב במפלגות הגדולות והדמוקרטיות, ולהשפיע במגרש של הגדולים. לפני כמה ימים הרשת החרדית סערה סביב "פיטוריו" של ח"כ מנחם אליעזר מוזס. אז לא, ממש לא כאבתי את "פיטוריו". בפוליטיקה החרדית, חברות בכנסת הפכה לסידור קבוע לכל החיים. את חברי הכנסת שמייצגים אותי אני רוצה לבחור בעצמי, לא מעוניין ששליחי הציבור שמייצגים אותי ייבחרו בחדר סגור.

בעוד שבליכוד זה נראה כמו חלום באספמיה, במפלגת העבודה דווקא בגלל המשבר הגדול שהיא מצויה בו, נוצרה הזדמנות להציב במרומי הרשימה אישה חרדית, אחת משלנו. הגיע הזמן שיהיה לנו ייצוג בכנסת. כדי שהמהפכה הזאת תקרה, מיכל צ'רנוביצקי צריכה להיות במקום גבוה ברשימה אותה אתם בוחרים היום.

אני חלוק על מיכל לא מעט, התווכחתי איתה בשנות היכרותינו לא מעט. עמדותיה המדיניות רחוקות משלי, הגישה שלה כלפי כל מיני מאבקים חברתיים משמאל אפילו קוממו אותי, היא יודעת את זה. הבעתי מחאה בכל פעם שהיה צריך. אבל זאת בדיוק הנקודה – דמוקרטיה. מתווכחים. מנהלים דיון. מדברים. דמוקרטיה במובן הפשוט של המילה. גם חרדים רוצים דמוקרטיה.

כדי להתחיל את המהפכה תעשו את הדבר הנכון, תצביעו למיכל. עוד קול, ועוד קול, ועוד קול. עד שתהיה פה דמוקרטיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *