מימין ומשמאל תוקפים את נתניהו: "פחדן"

 שעות לאחר שישראל הודיעה על הפסקת האש באמצעות הודעת פיקוד העורף על חזרה לשגרה, תגובות מימין ומשמאל כנגד התנהלותו הרופסת של ראש הממשלה בסבב ההסלמה האחרון שגבה את חייהם של 4 אזרחים ישראלים

שעות לאחר שישראל הודיעה על הפסקת האש באמצעות הודעת פיקוד העורף על חזרה לשגרה, תגובות מימין ומשמאל כנגד התנהלותו הרופסת של ראש הממשלה בסבב ההסלמה האחרון שגבה את חייהם של 4 אזרחים ישראלים

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר בתגובה להודעה על הפסקת האש ותקף את ראש הממשלה: כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים – כולם תוצר של אובדן ההרתעה – מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור". כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה.

לדברי גנץ,"יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח.

לסיום, ביקש גנץ "אני מבקש לחזק את צה״ל, כלל גורמי הביטחון ותושבי הדרום על איתנותם ושולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מלאה לפצועים.

מס 2 בכחול בלבן, חבר הכנסת יאיר לפיד תקף בחריפות את ראש הממשלה, ‏את מה שעשתה ממשלת נתניהו ביומיים האחרונים אפשר לסכם בשלוש מילים כניעה, פחדנות, בושה. כתב לפיד בטוויטר.

שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר, ח״כ משה ( בוגי ) יעלון, יו״ר תל״ם, ״כחול לבן״ הגיב אף הוא ״אילו נתניהו היה מגלה מול החמאס את אותה נחישות שהוא מגלה כלפי שלטון החוק, מערכת המשפט, חופש העתונות ומשרתי הציבור-שומרי הסף – החמאס היה מורתע. נתניהו עסוק בהקמת קואליצית שחיתות וקלון, שתאפשר לפוליטיקאים-עבריינים, להיות מעל החוק! הישרדותו האישית, והמלטותו מאימת הדין – מעל הכל״.

גדעון סער, מס 3 בליכוד תקף את נתניהו בטויטר: ‏הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה.

ח"כ איציק שמולי מס 2 בעבודה עקץ אף הוא נתניהו: ‏שאפו לנתניהו על הצלת האירוויזיון במחיר המשך הכניעה לטרור ואובדן הביטחון וההרתעה בדרום.מזוודות הדולרים הבאות לחמאס כבר בדרך. גם הסבב הבא, שגם הפעם חמאס כבעל הבית יחליט מתי יתחיל ואיך יסתיים. רק שילוב של עוצמה צבאית קשה נגד חמאס בצד יוזמה מדינית לבידודו תשנה את המשוואה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מסר בתגובה להפסקת האש ולדיווחים על "חזרה לשגרה": "אנחנו נמצאים בבעיה קשה במדינה מכיוון שהערכים שלנו התבלבלו. הסבב הזה התחיל מירי על קצין צה"ל, לא מירי רקטות. חשוב לזכור זאת. החיילים צריכים להיות בחזית ולא האזרחים. סוף סוף אנחנו רואים שאפשר לחזור למדיניות החיסולים ואני שמח שזה קרה אבל אתמול נעשתה טעות קשה. מי שדיבר על הרתעה לא השיג אותה. אנחנו נגיע למצב שבעוד שבועיים-שלושה טרוריסט עלול לירות על חייל שלנו פה ושוב אנחנו נגיע לסבב הזה. מי שיכול להישיר עיניים הבוקר לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום ולהגיד להם ההרתעה חזרה – משגה בידיו. אם הייתי ראש הממשלה הייתי אומר לחאמס ולג'יהאד: אתם רוצים לירות על ת"א – תירו על ת"א, אתם רוצים לירות על ירושלים- תירו על ירושלים, אבל אנחנו נמשיך לפגוע בבכירים ביותר שלכם ולא נהסס".

יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי הגיב: אחרי עשרים שנים שנתניהו מחזק את חמאס, הוא החל לחזק גם את הג'יהאד האיסלאמי:

מברך על הפסקת האש ושולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים.
אחרי עשרים שנים שנתניהו מחזק את החמאס – שחרור יאסין, עיסקת שליט, כסף קטארי ועוד. השנה התחיל לחזק גם את הג׳יהאד האיסלאמי שהתיישב למו"מ בקהיר כשותף שווה. בלי פתרון מדיני ארוך טווח, הסבב הבא הוא רק עניין של זמן.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *