מיץ ענביט: עבאס סחט מבנט – וקיבל

כמה שעות לאחר האולטימטום של רע"מ – ראש הממשלה בנט נכנע. הממשלה מאשרת כעת את העברת הגופים הבאים ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב.

כמה שעות לאחר האולטימטום של רע"מ – ראש הממשלה בנט נכנע. הממשלה מאשרת כעת את העברת הגופים הבאים ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב. הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו ע"י רע"מ, אך הסכמים שהוקדמו לבקשתם.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד מסר בתגובה לכניעת בנט לדרישות רע"מ: "לא מפתיע שבנט מסכים להכל, ככה זה כשאין ציבור מאחוריך. כל עוד הוא ראש הממשלה, המדינה שלנו תחזור אחורה בכל הפרמטרים: הבטחוניים, הכלכליים והחברתיים."

צעירי הליכוד הגיבו בטוויטר: "אנו צעירי הליכוד, שולחים ברכת תודה למנסור עבאס, סעיד אל חרומי, מאזן גנאים ווליד טאהא על עצירת העברת הכספים לאסירים הביטחוניים הפלסטינים. ידענו שאפשר לסמוך עליכם!".

בתגובה לאולטימטום של מפלגת רע”מ לרה”מ בנט, כי במידה ולא יעביר עוד היום את הרשות להסדרת התיישבות הבדואים ממשרד ראש הממשלה למשרד הרווחה, “ישתחררו לגמרי ממשמעת קואליציונית”, אומר מנכ”ל תנועת רגבים, מאיר דויטש:

“הדרישה הסחטנית של רע”מ כי ממשלת ישראל תרקוד לצלילי החליל שלה, מסוכנת לעתיד הנגב ומדינת ישראל. לא ייתכן שההתנהלות של מדינת ישראל בסוגיות הנגב, המצוי היום בנקודת זמן קריטית לגבי עתידו, תתנהל תחת סחטנות של התנועה האסלאמית”.

בריאיון ל”מכאן”, תחנת הרדיו בערבית של תאגיד השידור הישראלי, אמר ח”כ גנאים כי יפעל לפרק את הממשלה אם תחליט על תקיפה ברצועה. עוד אמר כי “אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה” וכי “בנט ונתניהו – גרועים שניהם”.

עוד אמר שחוק האזרחות גזעני וש-20 אלף משפחות סובלות ממנו: “אני מתנגד לו. נמנעתי בהצבעה כדי לא להפיל את הממשלה. יש לנו קווים אדומים. התקשורת העברית מגויסת לשירות הממשלה. נמתין כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה”.

אלא שלמרות ההכרזה של גנאים, צה”ל כבר תקף כמה פעמים ברצועה מאז כינון ממשלת בנט-לפיד. כך, למשל, בשבת שעברה, אז צה”ל תקף אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס ועמדת שיגור רקטות בתגובה לשיגור בלוני תבערה מוקדם יותר באותו היום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *