מישיגן: ביהמ"ש החליט כי אסירים שומרי שבת רשאים לקבל אוכל כשר בשבתות וחגים

בית המשפט קבע כי המחסור באוכל כשר זה "נטל משמעותי" על האסירים, וחייב את המדינה לספק אוכל כשר בשבתות וב-4 חגים (כולל עוגת גבינה בשבועות).

בית משפט פדרלי לערעורים החליט פה אחד כי מדינת מישיגן צריכה לספק אוכל כשר לאסירים בשבתות וחגים. בית המשפט הפדרלי המחוזי כבר פסק לטובת האסירים, אך מדינת מישיגן ערערה.

מדינת משיגן טענה שיהיה יותר מידי יקר לספק אוכל כשר במיוחד, ושהאסירים לא באמת מאמינים שהם צריכים לאכול אוכל כשר.

שני התובעים – אסירים יהודים שגדלו בבתים שומרי-כשרות – תבעו את המדינה בשם כל האסירים היהודים, אחרי שב 2013 מישיגן הפסיקה להרשות לארגונים יהודים לספק אוכל כשר בשבת וחג. במקום זאת, הם מספקים ארוחה טבעונית למי שיש לו דרישות אוכל דתיות.

הם הגיעו לבית המשפט עם תצהיר מרב שכתב שעל פי המנהג המקובל, ארוחת שבת צריכה לכלול דג, עוף או בשר, וכן יין או מיץ ענבים ולחם.

היה קצת דיון לגבי עוגת גבינה בשבועות. בית המשפט דן בשאלה אם צריך לאכול עוגת גבינה בשבועות, ואחד האסירים הודה שאכן כל סוג של מוצרי חלב זה בסדר, אך הוא ימלא את חובותיו הדתיות יותר טוב עם עוגת גבינה

האסירים יכולים לקנות מוצרים כשרים בקנטינה של בית הסוהר, אך מדובר במנות קטנות והם לא יכולים להכניס אותם לחדר האוכל, והאסירים ציטטו מהשולחן ערוך שהם מחוייבים ב"סעודה".

בית המשפט קבע כי המחסור באוכל כשר זה "נטל משמעותי" על האסירים, וחייב את המדינה לספק אוכל כשר בשבתות וב-4 חגים (כולל עוגת גבינה בשבועות).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *