מי אמר שאין כסף באוצר? זו ההצעה של סער להורים שיחסנו ילדיהם

מדובר על מליון ילדים, זה גג מיליארד שקל אם כולם הולכים להתחסן. אותו דבר לגבי עידוד החיסון השלישי. אמר סער

השר גדעון סער העלה בקבינט הקורונה הצעה מעניינת ומפתה ביותר שיכולה לסייע לכיס של כל אזרח ואזרחית בישראל שיש להם ילדים בגילאי חמש ומעלה.

סער הציע: "צריך להציע מענק של אלף שקל לכל הורה של ילד שמתחסן בגילאי 5 עד 11. מדובר על מליון ילדים, זה גג מיליארד שקל אם כולם הולכים להתחסן. אותו דבר לגבי עידוד החיסון השלישי (הבוסטר) למי שטרם עשה זאת".

עוד הציע השר: "אפשר גם באמצעות תווי קניה לעסקים כדי לעודד המגזר העסקי. החיסונים זה הסכר הכי אפקטיבי בפני תחלואה קשה ולנוכח הגל הצפוי זה המהלך הכי אפקטיבי לעידוד התחסנות ותוך זמן קצר. המענק יינתן למי שייתן חיסון תוך זמן קצר שיוגדר״.

באותה שעה ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה העברות תקציביות בסך כולל של 3.558 מיליארד ₪. כ-3 מיליארד ₪ בהעברות בין תקציבי המשרדים בשנת התקציב 2021, וכ-600 מיליון ₪ בהעברת עודפים בין שנת התקציב 2020 לשנת 2021.

להלן פרטי ההעברות התקציביות בשנת התקציב 2021:

הפחתה רוחבית בסכום של כ-1.595 מיליארד ₪ מעודפי משרדי הממשלה השונים בשנת 2020, והעברתם למימון הגדלת קצבאות הנכות לשנת 2021, ולצרכים נוספים. להלן עיקרי התקצוב: תקצוב המוסד לביטוח לאומי בסך של כ-1.1 מיליארד ₪ בהתאם להחלטת הממשלה מחודש מרץ, בעבור הגדלת קצבאות הנכות באופן זהה למענקים שניתנו בשנת 2020 והוארכו עד לשנת 2021. במסגרת זו ניתנה תוספת למקבלי קצבת נכות מלאה וחלקית, למקבי קצבת שר"מ, למקבלי קצת ילד נכה ועוד. תקצוב הרשויות המקומיות בסך של 297 מיליון ₪ עבור מענק האיזון ומענק הבירה לעיר ירושלים. תקצוב של 129.5 מיליון ₪ למשרד הביטחון, לצורך מימון פרויקטים ביטחוניים וכן לרפורמה בתחום הטיפול בנכי צה"ל ומערכת הביטחון. תקצוב משרד השיכון בסך של 45 מיליון ₪, עבור הפעלת המכרז לאבטחת מזרח ירושלים בשנים 2021 -2022. לצד אלה, הוקצבו גם סך של 100 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב עבור מכרז חדש לאבטחת מזרח ירושלים לשנת 2022. תקצוב משרד הבריאות בסך של 30 מיליון ₪, עבור הגדלת סל הבריאות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ: "הקיצוץ הזה נועד כדי לממן שלמונים פוליטיים על מנת שהממשלה הזו תשרוד, קבלו את הרביזיה שלנו עד שנדע מאיפה הכסף הזה נלקח מהפיות של מי, כדי לשלם אותם. קיצוץ של חצי מיליארד במשרד החינוך, 135 מיליון במשרד הרווחה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "שאישרנו את תקציב המדינה, ראינו עלייה של 20 מיליארד ש"ח בתקציבי המשרדים החברתיים, עלייה במשרד הרווחה, עלייה במשרד החינוך, ועוד משרדים שונים, הממשלה העלתה קצבאות של קשישים, קצבאות ניצולי שואה, היא טיפלה סוף סוף בקצבאות נפש אחת, הגדילה את הטיפול בביטחון התזונתי, ועשתה הרבה מאוד דברים שלא נעשו הרבה שנים".

ח"כ יצחק פינדרוס: "הוסיפו למשרד הבריאות 2 מיליארד ובתי החולים קיבלו סה"כ 50-60 מיליון ₪, משרד הרווחה רובו קורונה, גם החינוך, כי קופסאות הקורונה הוכנסו לבסיס. שיש הורדה של חצי מיליארד ₪ ולא מסבירים מה לא מומש, מישהו כנראה מנסה משהו".

ח"כ ינון אזולאי: "יש פה קיצוץ ברשות לניצולי השואה, דווקא במקום החלש הזה, ביום הזה, זה לא היה צריך להיות כאן".

ח"כ קושניר: "אתה תראה את התקצוב שמגיע לרשות בהמשך השבוע, מה שעשינו בחצי שנה – העלינו את קצבאות הקשישים, את הקצבאות לשורדי שואה, וגם הרשות לניצולי השואה אתה תראה את ההקצבה שמגיעה אליהם ביום חמישי, כך שאין קיצוץ".

730 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב לתקציב משרד החינוך – התקציב מיועד עבור בינוי כיתות לימוד וגני ילדים חדשים במערכת החינוך כהקדמה משנת 2022. ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

40 מיליון ₪ מתקציב משרד המדע, התרבות והספורט לתקצוב משרד האנרגיה עבור חברת ניהול המערכת האחראית על ניהול מערכת החשמל.

העברת כ-18 מיליון ₪ מתקציב מספר משרדים והרשויות המקומיות לתקציב משרד רוה"מ התקציב מיועד עבור פעילות הקרן למורשת הכותל המערבי עבור פיתוח ותחזוקה של רחבת הכותל המערבי ומנהרות הכותל, וכן לתוכנית החומש לשדרוג תשתיות ולעידוד ביקורים ברחבת הכותל המערבי בהתאם להחלטת ממשלה מדצמבר 2020.

כ-64 מיליון ₪ שינויים פנימיים בתקציב המשרד לביטחון הפנים – ההעברה נועדה לתקצוב סך של כ-45 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב וסך של כ-19 מיליון ₪ בהוצאה מותנית בהכנסה לצרכים הבאים: תקצוב שירות בתי הסוהר (פיתוח) בסך של כ-19.8 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב לצורך פיתוח תשתיות טכנולוגיות, תשתיות תקשורת ומבנים. במסגרת התוכנית מבוצע שדרוג ושיפוץ מבני הכליאה ובינוי מבני כליאה חדשים בהתאם לפסיקת בג"ץ תנאי מחייה. עוד מיועד השינוי לתקצוב משטרת ישראל (פיתוח) בסך של כ-25 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב ותקצוב בסך של כ-19 מיליון ₪ בהוצאה מותנית בהכנסה. התקצוב מיועד עבור שדרוג טכנולוגיות ומערכות מחשוב, וכן עבור הקמה ושיפוץ תחנות משטרה ובמגזר הערבי בפרט כחלק מהחלטת ממשלה ממרץ.

העברת סכום של 318.6 מיליון ₪ מסעיף הוצאות שונות למטרות שונות במסגרת התוכנית להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה: תקצוב משרד הביטחון בסך של 117 מיליון ₪ עבור הוצאות ביטחוניות של צה"ל ומשרד הביטחון. תקצוב הוצאות פיתוח אחרות בסך של 115 מיליון ₪ במזומן לסיוע לחברות התעופה הישראליות שנקלעו למשבר. תקצוב משרד רוה"מ בסך של 56.6 מיליון ₪ עבור פרויקטי הסברה בנושאי קורונה לציבור הרחב והפעלת מתווה קורונה ייעודי ברחבת הכותל המערבי במהלך תקופת חגי תשרי, וכן תקצוב משרד התחבורה והפיתוח בסך של 30 מיליון ₪ עבור פקחי הקורונה.

העברת סכום של 10 מיליון ₪ מהאוצר למשרד רוה"מ – התקצוב נועד לשינוי פנימי במשרד ראש הממשלה בסך של 70 מיליון ₪ בהוצאה, וכן סך של 40 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב עבור יישום הסכמים קואליציוניים בתחום הפעילות של משרד ההתיישבות – מענקים ביטחוניים לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון, וכן עבור פעילות החטיבה להתיישבות ולתגבור גרעיני משימה עירוניים, בהתאם להחלטת ממשלה מאוגוסט. הכספים הללו לא הוקצו עבור המטרות בעת ההחלטה, מכיוון שבעת הצגת המסמכים טרם הושלמה בדיקתם המקצועית והמשפטית.

כ-27 מיליון ₪ מסעיפים שונים ו-19 מיליון ₪ בהוצאה למשרד הביטחון – התקציב מיועד לצרכים הבאים: 19 מיליון ₪ בהוצאה עבור הוצאות ביטחוניות שונות, וסך של כ-20 מיליון ₪ בהוצאה עבור יישום הסכמים קואליציוניים, מטעמי סיווג יורחבו צרכים אלה בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. 2 מיליון ₪ מיועדים לתמיכה ושיקום של נכי צה"ל ומשפחות שכולות, במסגרת הסכמים קואליציוניים.

140 מיליון ₪ מסעיף רשויות פיקוח, משרד רה"מ לסעיף רשויות מקומיות – סך של 174 מיליון ₪ בהוצאה – 24 מיליון ₪ למועצות אזוריות ביו"ש ולוועד המקומי בחברון במסגרת מענק ביטחוני, בהתאם להחלטות ממשלה שעניינן הסכמים קואליציוניים, וכן 140 מיליון ₪ עבור מענקים לרשויות ערביות בהתאם להחלטת ממשלה "לצמצום פערים בחברה הערבית עד שנת 2026". הכספים מוקצים כעת, לאחר שהסתיימו הבדיקות המשפטיות והמקצועיות. חלק מחברי האופוזיציה תקפו את ההעברה לרשויות המגזר הערבי, וטענו כי מדובר במס לקיומה של הממשלה.

לצד השינויים בתקציב 2021, אושרו 2 העברות עודפים משנת התקציב 2020 לשנת התקציב 2021 בסך של כ-597 מיליון ₪ – העודפים נוצרו במסגרת פעילות שוטפת של משרד הבריאות, התחייבויות חוצות שנת תקציב, וכן פרויקטיי בינוי ופיתוח במערכת הבריאות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *